Supersamochód Maserati zadebiutował przed kilkoma dniami po wielu, ale to naprawdę wielu miesiącach oczekiwania. Dziś z kolei dostaliśmy szansę na posłuchanie jego silnika V6.
Nettuno jest 3-litrowym silnikiem V6, który czerpie garściami z dwóch turbosprężarek, wyciskając moc rzędu 630 koni mechanicznych i moment obrotowy na poziomie 730 Nm. Maksymalnie jednostka rozwija 8000 RPM, a kolejność działania cylindrów sprowadza się do sekwencji 1-6-3-4-2-5.
Kąt 90 stopni między rzędami cylindrów sprawia, że Nettuno jest krótszy niż 60-stopniowy silnik V6. Przy wysokości 650 mm, szerokości 1000 mm i długości 600 mm jest to kompaktowa jednostka, którą można zamontować nisko w podwoziu, co pomaga obniżyć środek ciężkości samochodu. Jak jednak brzmi? Posłuchacie tego poniżej.
Warto przypomnieć, że Nettuno współpracuje z ośmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, a jego osiągi sprowadzają się do sprintu supersamochodu MC20 do setki w 2,9 sekundy i maksymalnej prędkości rzędu 323 km/h.
Czytaj też: Czy powinniśmy liczyć na hybrydowe Audi RS?
Ciekawostką jest to, że układ spalania w silniku Nettuno posiada dodatkową komorę wstępną, która bazuje na rozwiązaniu F1. Wszystko sprowadza się do tego, że normalnie sprężać i powodować mini-eksplozję z pojedynczą mieszanką paliwa i powietrza, część tej mieszanki jest początkowo zapalana w małej komorze wstępnej, która znajduje się tuż nad komorą spalania, z którą jest połączona małymi dyszami.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News