Mazda ogłosiła, że europejskie modele MX-5 Miata doczekają się ulepszenia w standardzie, które sprowadzi się do autorskiego systemu i-ELOOP. Ponadto w grę wchodzi dodatek funkcji i-stop oraz stop-start.
Tak naprawdę technologia Mazdy i-ELOOP istnieje już od jakiegoś czasu na rynku, ale nigdy wcześniej nie zawitała do modeli MX-5. W skrócie? Działa poprzez przekształcanie energii kinetycznej samochodu w elektryczność podczas zwalniania. Nie – nie wchodzi tutaj w grę hybrydowy układ napędowy, a dodatkowy system na bazie kondenstara, który zasila układy elektroniczne samochodu.
Chociaż Mazda sama postarała się o świetne wytłumaczenie tej technologii w poniższym filmie, to i jeśli nie po drodze Wam z angielskim, już śpieszę z odpowiedzią.
Dzięki i-ELOOP napędzany silnikiem alternator nie musi tak ciężko pracować, aby zasilać elektronikę samochodu, co według Mazdy może obniżyć zużycie paliwa o 5% i nawet zapewnić samochodowi wzrost mocy. Ta bowiem spada w samochodach podczas konkretnego obciążenia sieci elektrycznej.
Niestety po drugiej stronie jest sama waga dodatkowego systemu. Nie wiemy, ile dokładnie waży system i-ELOOP w Miacie, ani w jaki sposób wpłynie to na właściwości jezdne samochodu.