Reklama
aplikuj.pl

Mazda MX-5 Miata już z technologią i-ELOOP w standardzie

Mazda MX-5 Miata, MX-5, i-ELOOP, technologia i-ELOOP

Mazda ogłosiła, że europejskie modele MX-5 Miata doczekają się ulepszenia w standardzie, które sprowadzi się do autorskiego systemu i-ELOOP. Ponadto w grę wchodzi dodatek funkcji i-stop oraz stop-start.

Tak naprawdę technologia Mazdy i-ELOOP istnieje już od jakiegoś czasu na rynku, ale nigdy wcześniej nie zawitała do modeli MX-5. W skrócie? Działa poprzez przekształcanie energii kinetycznej samochodu w elektryczność podczas zwalniania. Nie – nie wchodzi tutaj w grę hybrydowy układ napędowy, a dodatkowy system na bazie kondenstara, który zasila układy elektroniczne samochodu.

Chociaż Mazda sama postarała się o świetne wytłumaczenie tej technologii w poniższym filmie, to i jeśli nie po drodze Wam z angielskim, już śpieszę z odpowiedzią.

Dzięki i-ELOOP ​​napędzany silnikiem alternator nie musi tak ciężko pracować, aby zasilać elektronikę samochodu, co według Mazdy może obniżyć zużycie paliwa o 5% i nawet zapewnić samochodowi wzrost mocy. Ta bowiem spada w samochodach podczas konkretnego obciążenia sieci elektrycznej.

Niestety po drugiej stronie jest sama waga dodatkowego systemu. Nie wiemy, ile dokładnie waży system i-ELOOP w Miacie, ani w jaki sposób wpłynie to na właściwości jezdne samochodu.