Dzięki P1 oraz Speedtail dla McLarena hybrydowe supersamochody nie są obce, ale to nie koniec wysiłków w imię elektrycznego napędu, co potwierdza praca firmy nad zupełnie nową platformą.
Dla niej priorytetem jest elektryfikacja, a pierwszy model produkcyjny, który ją wykorzysta, pojawi się gdzieś w 2021 roku, choć nie znamy szczegółów na jego temat. Jeszcze.
Wiemy jednak, że kolejne hybrydy McLarena nie będą przerażały swoją wagą, ponieważ nowa architektura w jeszcze większym stopniu wykorzystuje włókno węglowe do możliwie największej redukcji wagi.
Jak czytamy o nowej platformie, ta opiera się na „innowacyjnych, pierwszych na świecie procesach i technikach usuwania nadmiernej masy, zmniejszania całkowitej wagi pojazdu, a także dalszej poprawie cech bezpieczeństwa”. Będzie ponadto elastyczna, stając się korzeniami dla wielu nadchodzących modeli.
Czytaj też: Mercedes zaleje rynek kompaktowymi samochodami?
Dyrektor generalny McLaren Automotive, Mike Flewitt wyjawił też, że nowa platforma utoruje drogę pierwszemu całkowicie elektrycznemu McLarenowi.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News