Reklama
aplikuj.pl

Miłośnicy manualnej skrzyni znajdą ratunek u Hyundaia

Coraz rzadziej nowe samochody wyposaża się w manualne skrzynie biegów, choć nie jest jeszcze aż tak źle, co widać po Golfie GTI, Hondzie Civic Type R, czy Focusie/Fieście ST Forda.

Umówmy się jednak, że patrząc po tendencji na rynku, nawet wspomniany Volkswagen, Honda i Ford ugną się przed wyższością automatycznej skrzyni. Hyundai z kolei przysięga, że ​​nie zrezygnuje z manualnej dla swoich samochodów N. Tak przynajmniej wynika z raportu Carsales.

W nim planista produktu Hyundai Howard Lam powiedział, że:

Tam, gdzie to możliwe, chcielibyśmy nadal oferować kupującym wybór manualnej skrzyni biegów dla purystów lub ośmiobiegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów.

Tym na szczęście nie jesteśmy całkowicie zaskoczeni, jako że Hyundai w tym roku odświeżył hothatcha i30 N, pozostawiając w nim wybór manualnej skrzyni biegów tuż obok nowego siedmiobiegowego układu z podwójnym sprzęgłem.

Czytaj też: Włosi kontra reszta świata – historia supersamochodu cz. 2

Jednak Hyundai doskonale wie, że zapotrzebowanie na ręczne skrzynie biegów nie jest już tak duże. W raporcie Carsales Lam powiedział też, że:

Trudno powiedzieć, jaki wzrost osiągniemy, ale rozumiemy, że nasi konkurenci oferujący automatykę osiągnęli znaczną mieszankę z tymi przekładniami… Musimy tylko poczekać. Powiedziałbym, że więcej osób zdecyduje się na automat, niż manuala.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News