Żeby elektryczne samochody opanowały nasze drogi trzeba dwóch elementów – rozbudowanej infrastruktury ładującej i tanich modeli. Te z kolei może zapewnić Volkswagen.
Chociaż Volkswagen nie ma jeszcze na rynku żadnego w pełni elektrycznego samochodu, to już w lecie do klientów trafi ID.3. Dobrze wyceniony i oferujący sporo hatchback EV, który spisze się nie tylko w miejskim terenie.
Czytaj też: Obejrzyj jak elektryczny Mustang Mach-E szaleje na śniegu
Dziś z kolei trafił do nas raport z Car Magazine U.K, według którego Volkswagen już pracuje nad modelem typowo konsumenckim i produkowanym masowo, jakim będzie ID.1. Ten zostanie oparty na wszechstronnej architekturze MEB, jak ID.3, czy ID.4.
Czytaj też: Nie zdziwcie się, kiedy nagle ulice zaleją EV Volkswagena
Jeśli chodzi o zasięg, ID.1, który ma trafić do nas w 2023 roku, będzie oferował rzekomo dwie opcje baterii – najprawdopodobniej o pojemności 24 kWh i 36 kWh. Ten drugi ma zapewniać zasięg do 298 km.