Reklama
aplikuj.pl

Zgadniecie jaka marka samochodów jest najcenniejsza? To nie Tesla, ale…

Tesla akumulatory, akumulatory nowej generacji, tańsze akumulatory Tesla, technologia baterii Tesla

Lubicie sprzeczać się ze znajomymi i nieznajomymi o wyższość swojej ulubionej marki samochodowej nad innymi? Miłośnicy Toyoty mają chyba najłatwiej.

W ramach tegorocznego badania rynku BrandZ Top 100 pod kątem marek, tylko trzech producentów samochodów znalazło się w stu najbardziej cenionych. Toyota, zajmując 48. miejsce w rankingu, nadal pozostaje najcenniejszą marką samochodów na świecie, choć utraciła około 3 procent swojej wartości w porównaniu do 2019 roku.

Fani Mercedesów nie muszą pozostawać smutni, bo według badań Mercedes-Benz jest drugą najcenniejszą marką w branży motoryzacyjnej, zajmując 56. miejsce, a pięć miejsc dalej jest BMW. Ford i Honda spadły z tej listy po utracie 10 i 15 procent swoich wartości w porównaniu do 2019 roku (Motor1).

Zgadniecie jaka marka samochodów jest najcenniejsza? To nie Tesla, ale...

Te spadki nie są niczym dziwnym. Tak przynajmniej powiedział Graham Staplehurst, dyrektor ds. globalnej strategii BrandZ:

Od 2008 roku wartość sektora motoryzacyjnego spadła i nigdy się nie poprawiła. To bardzo różni się od innych sektorów. Na przykład branża luksusowa odniosła sukces, ale potem wróciła [do tendencji spadkowej].

Czytaj też: Poznaliśmy wygląd nowego Volkswagena Golf R przed premierą

Co ciekawe, ze wszystkich dziesięciu marek motoryzacyjnych objętych badaniem, Tesla jest jedyną, która zalicza wzrost. Mowa o aż 22% poprawie wyceny do całych 11,35 miliardów dolarów. Nie wystarczyło to jednak, aby ten kalifornijski producent samochodów elektrycznych wpadł na listę.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News