Lubicie sprzeczać się ze znajomymi i nieznajomymi o wyższość swojej ulubionej marki samochodowej nad innymi? Miłośnicy Toyoty mają chyba najłatwiej.
W ramach tegorocznego badania rynku BrandZ Top 100 pod kątem marek, tylko trzech producentów samochodów znalazło się w stu najbardziej cenionych. Toyota, zajmując 48. miejsce w rankingu, nadal pozostaje najcenniejszą marką samochodów na świecie, choć utraciła około 3 procent swojej wartości w porównaniu do 2019 roku.
Fani Mercedesów nie muszą pozostawać smutni, bo według badań Mercedes-Benz jest drugą najcenniejszą marką w branży motoryzacyjnej, zajmując 56. miejsce, a pięć miejsc dalej jest BMW. Ford i Honda spadły z tej listy po utracie 10 i 15 procent swoich wartości w porównaniu do 2019 roku (Motor1).
Te spadki nie są niczym dziwnym. Tak przynajmniej powiedział Graham Staplehurst, dyrektor ds. globalnej strategii BrandZ:
Od 2008 roku wartość sektora motoryzacyjnego spadła i nigdy się nie poprawiła. To bardzo różni się od innych sektorów. Na przykład branża luksusowa odniosła sukces, ale potem wróciła [do tendencji spadkowej].
Czytaj też: Poznaliśmy wygląd nowego Volkswagena Golf R przed premierą
Co ciekawe, ze wszystkich dziesięciu marek motoryzacyjnych objętych badaniem, Tesla jest jedyną, która zalicza wzrost. Mowa o aż 22% poprawie wyceny do całych 11,35 miliardów dolarów. Nie wystarczyło to jednak, aby ten kalifornijski producent samochodów elektrycznych wpadł na listę.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News