W tym tygodniu Porsche często wchodziło w blask reflektorów, choć to niekoniecznie zawsze miłe wejścia. Nie zabrakło też czegoś zza Wielkiego Oceanu.
Oto nowe Porsche Panamera z wersją Turbo S na czele
Porsche ujawniło wreszcie nowe modele Panamera, które na 2021 rok modelowy zyskały wariant Turbo S z 4-litrowym silnikiem V8 o podwójnym turbodoładowaniu. Wyjawiono też szczegóły o wersji nadwozia Executive, jak również hybrydowym modelu Panamera 4S E-Hybrid.
W przypadku najbardziej prostego wariantu nowej Panamery Porsche zrezygnowało z poprzedniego, 3,0-litrowego silnika z pojedynczym turbodoładowaniem. W jego miejsce wszedł 2,9-litrowy wariant z podwójnym turbo o mocy 325 KM i 450 Nm momencie obrotowym.
Oprócz zmian pod maską, Panamera 2021 otrzymała szereg subtelnych poprawek projektowych. Najbardziej widoczna zmiana dotyczy tyłu, gdzie znajduje się teraz pasek świetlny LED na całej szerokości, który odzwierciedla inne najnowsze modele Porsche. Z przodu wszystkie wersje są standardowo wyposażone w wygląd SportDesign.
Złe wiadomości dla czekających na elektryczne kombi od Porsche
Nie tak dawno pisaliśmy o tym, że tak wygląda elektryczne kombi Porsche, rozprawiając o tym, że Taycan Cross Turismo nadchodzi. Firma jednak potwierdziła dziś delikatną obsuwę, której w ogóle się nie spodziewaliśmy. Finalnie elektryczne kombi Porsche zadebiutuje nie w tym, a następnym roku.
Wspomniane opóźnienie jest „delikatne”, ponieważ jak poinformował CEO Porsche, Oliver Blume, Taycan Cross Turismo zadebiutuje na początku 2021 roku.
Silniki Porsche pod lupą. Powód? Łamanie prawa
Tym razem to Porsche jest podobno w ogniu dochodzenia Federalnego Biura Pojazdów Samochodowych w Niemczech w związku z podejrzeniami co do manipulacji silnikami benzynowymi. Mowa dokładnie o silnikach benzynowych wyprodukowanych przez Porsche przed 2017 rokiem na rynek europejski.
Sama firma zajęła się tą sprawą bez zająknięcia i podobno nie tylko wspiera dochodzenie, ale nawet rozpoczęła swoje własne, wewnętrzne. Rzecznik marki potwierdził, że ewentualne problemy nie dotyczą nowych modeli Porsche.
To przyszłość motoryzacji! Zdalnie naprawiono problemy z maskami Corvette C8
Przyszłość motoryzacji maluje się w świetnych barwach, jako że producenci, idąc w ślady Tesli, starają się dodawać do swoich nowych samochodów systemy, które zdalnie można zaktualizować. Ten w Corvette C8 umożliwił Chevroletowi rozwiązanie problemu przypadkowego otwierania się maski podczas jazdy.
Ci kierowcy, którzy zgłaszali tego typu incydenty podczas jazdy, najwidoczniej nieumyślnie ją otwierali, wciskając dwukrotnie jeden z przycisków na pilocie.
Aktualizacja sprawiła, że teraz maska Corvette otwiera się również po dwóch wciśnięciach przycisku, ale zamiast dwóch szybkich, wymaga od użytkownika przytrzymania przycisku za drugim razem.
Najmocniejszy SUV na świecie nie jest tani
Dla przypomnienia, Dodge Durango SRT może pochwalić się mocą 710 koni mechanicznych i 875 Nm momentu obrotowego, dzięki 6,2-litrowemu silnikowi Hellcat V8, którego 2,4-litrowa turbosprężarka z dwuśrubowymi wirnikami robi wrażenie.
Podczas gdy cena podstawowej wersji Dodge Durango SXT z napędem na tylne koła zaczyna się od 31765$, flagowy SRT Hellcat dostępny wyłącznie z napędem na wszystkie koła za 80995 dolarów (czyli 302800 zł). To tym samym jeden z najdroższych modeli Dodge w historii.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News