Choć na większości firm pandemia koronawirusa wywarła negatywny wpływ, to jak podaje Rzeczpospolita, nadal jest wiele takich, którym ogólny kryzys pomógł w rozwoju.
Szybkie reagowanie i dostosowywanie się do zmieniającej sytuacji w kraju i na świecie. To jedne z czynników, które sprawiły, że niektóre firmy wcale nie straciły na pandemii koronawirusa, a wręcz przeciwnie, zaczęły przynosić jeszcze więcej zysków. Oczywiście w skali całego kraju takich firm jest zaledwie ułamek, to jednak zwrócić na nie uwagę. Być może jeśli dojdzie do drugiej fali inni będą się mogli od nich wiele nauczyć.
Czytaj też: Francuzi wymyślili dochodowy sposób wykorzystania zużytych maseczek
Jak podaje Rzeczpospolita, według najnowszego sondażu BIG InfoMonitor, w dominującym w Polsce sektorze MSP około 6 procent firm wykazuje lepszą kondycję przedsiębiorstwa niż przed pandemią. Zaś w sierpniowym raporcie Polskiego Instytutu Ekonomicznego, 12 proc. firm wskazuje wzrost przychodów w porównaniu do danych z lipca. Najbardziej na tej sytuacji zyskały firmy wykorzystujące e-commerce, a także takie, które szybko zadziałały i w czasie pandemii przerzuciły się na działalność online. Najlepszym przykładem jest serwis Allegro, który do tej pory zatrudnił już prawie trzystu specjalistów, a do końca grudnia chce zatrudnić jeszcze 330.
Polacy siedząc w domach zaczęli bardziej doceniać zakupy online, a patrząc na kryzys, jaki przezywają sklepy odzieżowo-obuwnicze widać, że nawet po otwarciu sklepów wolimy kupować przez internet. Rzeczpospolita podaje jeszcze, że kolejną grupą firm, która znacznie zyskała na pandemii są producenci maseczek, rękawic ochronnych i innych środków sanitarnych. Na ich czele znalazł się Mercator Medical, który zanotował do tej pory prawie 700 razy większy zysk niż w ubiegłym roku.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News