Reklama
aplikuj.pl

Novitec wyciągnął istną bojową pieśń z McLaren Senna

Senna była dla McLarena i całego przemysłu motoryzacyjnego przykładem tego, czym może być supersamochód. Czy wymagał podkręcenia? Wręcz przeciwnie, ale powiedźcie to tunerowi Novitec.

Pomysł Novitec na podkręcenie tego supersamochodu nazwanego na cześć jednego z największych kierowców Formuły 1 (via Motor1) obejmuje ulepszenie zwłaszcza 4-litrowego silnika z podwójnym turbodoładowaniem. Ten w stanie fabrycznym zapewnia okrągłe 789 koni mechanicznych mocy i 800 Nm momentu obrotowego, ale Novitec dołożył wszelkich starań, aby zwiększyć moc do ponad 900 KM.

Dla niewtajemniczonych, Novitec to niemiecka firma tuningowa, która nie skupia się tylko na czystej mocy, biorąc jedne z najbardziej ekskluzywnych supersamochodów na świecie do swojego warsztatu. Tuner ten dba również o lepsze prowadzenie, przyczepność, chłodzenie i wreszcie hamulce, aby zrównoważyć dodatek mocy.

Na pierwszy rzut oka nowa i ulepszona Senna wygląda bardzo podobnie do standardowego modelu. Nic w tym jednak dziwnego, bo ​​największe modyfikacje sprowadzają się do dodatkowych koni mechanicznych, nowych felg, a przede wszystkim wyścigowego wydechu.

Czytaj też: McLaren GT od Novitec to przykład dobrego tuningu

Ten ostatni robi tutaj najwięcej, bo całkowicie odmienia brzmienie McLarena Senny, zapewniając mu charakter rodem z wyścigowych modeli pokroju GT3. Te nowe rury są wykonane ze stopu metalu zawierającego chrom i nikiel, który jest powszechnie zarezerwowany dla przemysłu lotniczego.

Wysoka odporność na ciepło materiału oznacza, że ​​wydech może być cieńszy i lżejszy. To zapewne też dołożyło swoje do lepszych osiągów, bo w sprincie od zera do 100 i 200 km/h model ten jest szybszy o kolejno 0,1 i 0,3 sekundy (dobija do tych prędkości w 2,7 i 6,8 sekundy).

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News