Podczas gdy jedne pokazy samochodów w akcji są na wskroś nudne, niektóre mogą przykuć naszą uwagę na dłużej i tak też jest z Volvo P1800 Cyan.
Klasyczne Volvo P1800 Cyan w śniegu
Firma Cyan Racing postanowiła pokazać, jak jego Volvo P1800 Cyan może zabawić się na śniegu, serwując nam najpierw brzmienie 2,0-litrowego czterocylindrowego silnika z turbodoładowaniem. Nagranie nakręcono w Åre w Szwecji, około 1000 kilometrów na północ od siedziby firmy w Göteborgu przy temperaturze -20 stopni Celsjusza.
Czytaj też: Dealerzy Volvo chcą większego SUVa do rywalizacji z BMW X7
Czytaj też: Spółki macierzyste Mercedesa i Volvo ogłaszają współpracę. Co z tego wyniknie?
Czytaj też: Wielki SUV Volvo XC100 przedstawiony na wewnętrznych projektach
Jak powiedział Mattias Evensson, kierownik projektu Volvo P1800:
To, co naprawdę uderzyło mnie podczas tej wyprawy, to fakt, że samochód jest tak łatwy w prowadzeniu i że nie trzeba go prowokować, aby dostać się tam, gdzie chcesz. Osiągnięcie wszystkich właściwości, które próbowaliśmy osiągnąć, zostało potwierdzone podczas jazdy na śniegu i lodzie.
Czym jest Volvo P1800 Cyan?
Volvo P1800 Cyan nawiązuje do wspaniałej stylistyki klasycznego szwedzkiego coupe, a swoją moc czerpie z czterocylindrowego silnika o pojemności 2 litrów z turbodoładowaniem. Ten generuje prawie 420 koni mechanicznych mocy i 455 Nm momentu obrotowego i pochodzi prosto z wyścigowego Volvo S60 TC1.
Czytaj też: Volvo Car Poland zasadzi las. Ty zdecyduj gdzie!
Czytaj też: Elektryczne Volvo XC40 Coupe spekulacyjnie wyrenderowane
Czytaj też: Nowy elektryczny samochód Volvo zapowiedziany
Pięciobiegowa manualna skrzynia biegów w tym samochodzie przekazuje moc na tylne koła przez wał napędowy z włókna węglowego. Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, poprawiający moment obrotowy, poprawia również przyczepność. Jednak ten projekt ma okropne braki w systemach wspomagających kierowcę.
Podczas gdy P1800 Cyan wygląda jak oryginalny szwedzki model z lat 60. XX wieku, Cyan Racing postanowiło poszerzyć rozstaw osi i zmienić układ szyb. Z kolei połączenie włókna węglowego i stali o wysokiej wytrzymałości w nadwoziu i podwoziu znacznie poprawia sztywność konstrukcyjną samochodu sprzed dziesięcioleci, utrzymując wagę na poziomie 990 kilogramów.