Nowy Nissan Qashqai 2022 już z nami

Nowy Nissan Qashqai 2022, Nissan Qashqai 2022, Nissan Qashqai, nowy Nissan Qashqai

Qashqai jest dla Nissana szalenie ważnym elementem ofercie z ponad trzema milionami sprzedanych egzemplarzy, a że ostatnio marce nie wiedzie się najlepiej, nowy Nissan Qashqai 2022 ma wiele do udowodnienia.

Nissan Qashqai 2022, to trzecia już generacja

Ten kompaktowy crossover doczekał się mnóstwa zmian zarówno w kwestii nadwozia, jak i kabiny oraz zaplecza technologicznego. Jego nowoczesne światła do jazdy dziennej w formie „brwi” nad głównymi reflektorami matrycowymi LED, łączą się wizualnie z wykończeniem maskownicy chłodnicy zwieńczonej wielkim logo firmy.

Czytaj też: Nowego Nissana Frontiera 2022 zapewne nie rozpoznacie
Czytaj też: Nissan Leaf10 Special Edition czerpie garściami z modelu Ariya
Czytaj też:
Premiera Nissan Pathfinder 2022 i koniec z CVT

Samo w sobie nadwozie o liczniejszych krzywiznach jest o 35 mm dłuższe, 32 mm szersze i 25 mm wyższe, co zaowocowało też do rozciągnięcia rozstawu osi o 20 mm i opcjonalnym zestawem 20-calowych felg. Wnętrze naturalnie zyskało tym samym więcej przestrzenności na czele z przestrzenią na nogi dla osób na tyle (wzrost o 28 mm) i dodatkowym 50 litrom pojemności bagażnika.

Przeprojektowaniu uległo zawieszenie, jak również kabina, zyskując bardziej miękkie w dotyku powierzchnie, a nawet system masażu w siedzeniach przednich. Pod kątem wyposażenia możecie w standardzie liczyć na porty USB do ładowania na tyle i przodzie, 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 9-calowy ekran infotainment, obsługujący Android Auto i Apple Car Play (bezprzewodowo).

Za dodatkową opłatą możecie sobie z kolei zagwarantować 10,8-calowy wyświetlacz head-up, a o bezpieczeństwo dbają najnowsze systemy wspomagające kierowcę ProPilot, jak również dodatek poduszki powietrznej między przednimi siedzeniami.

Czytaj też: Odświeżenie Nissan Patrol Nismo na zdjęciach bez kamuflażu
Czytaj też: Tak może wyglądać nowy Nissan Xterra
Czytaj też: Nissan o kamuflowaniu prototypów samochodów

Napęd Nissana Qashqai 3. generacji

Debiutujący jeszcze w tym roku Qashqai na platformie CMF-C będzie dostępny na początku z silnikami benzynowymi z turbodoładowaniem i o pojemności 1,3 litra, które wzbogaci system łagodnej hybrydy o mocy 140 KM i 240 Nm momentu obrotowego lub 160 KM i 260 Nm. W obu przypadkach moc jest przekazywana na przednie koła przez sześciobiegową manualną skrzynię biegów.

Wybranie przekładni bezstopniowej (CVT) daje możliwość wyboru między układem napędu na przednie lub na wszystkie koła. Nowy Nissan Qashqai wyposażony w Xtronic korzysta ze 160-konnego silnika o pojemności 1,3 litra, ale z nieco większym momentem obrotowym – 270 Nm. Nie zabraknie też układu napędowego e-Power o mocy 190 KM i 330 Nm momencie.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News