Jak zawsze podczas premiery kart graficznych przygotowuję dla Was dodatkowe teksty. Pierwszym dotyczącym RTX 3070 jest jego test w rozdzielczości 3440 x 1440.
Wykorzystany RTX 3070
W testach wykorzystałem grafikę ZOTAC GeForce RTX 3070 Twin Edge. Jest to podstawowy model RTX 3070, który nie został fabrycznie podkręcony. Wszystkie wersje OC karty powinny notować większe wyniki, znacznie bliższe wykorzystanej karcie RTX 2080 Ti. Ta jest w wersji od Aorusa, która jest mocno podkręcona. Za jej dostarczenie do testów dziękuję sklepowi X-Kom.
Czytaj też: Star Wars: Squadrons – test wydajności kart graficznych Nvidia
Czytaj też: 3DMark Port Royal – test kart graficznych Nvidia
Czytaj też: Nvidia GeForce RTX 3090 – test ray tracingu i DLSS
Testy RTX 2080 Ti zostały wykonane przy wykorzystaniu sterowników Game Ready 456.71. RTX 3070 przetestowałem przy wykorzystaniu sterowników Game Ready 456.96. Każdy z testów powtórzyłem 3 razy lub do uzyskania powtarzalności wyników.
Testy RTX 3070 w rozdzielczości 3440 x 1440
Wyniki pokazują, że karta świetnie spisuje się w tej rozdzielczości. We wszystkich grach osiągnęła ona średnio przynajmniej 60 fps. Wyniki trochę odstają od RTX 2080 Ti, ale tak jak na wstępie wspomniałem – wersja od Aorusa jest mocno podkręcona, a RTX 3070 od ZOTACa nie ma fabrycznego OC.
Podsumowanie
RTX 3070 również świetnie nadaje się do grania w rozdzielczości 3440 x 1440 px. Wyniki są przynajmniej równe średnio 60 fps, co oznacza płynną rozgrywkę. Spokojnie więc możecie w tej rozdzielczości odpalać maksymalne detale w najnowszych tytułach.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News
RTX 3070 trochę odstaje od RTX 2080 Ti w wykonaniu Aorusa, ale jest to związane z fabrycznym wysokim OC tej karty. Różnice są też zgodne z tymi występującymi w pozostałych rozdzielczościach.
Niedługo możecie też oczekiwać większego testu kart w tej rozdzielczości. Sprawdzę w nim, jak spisuje się znacznie większa ilość GPU i jakiej grafiki tak naprawdę potrzebujecie do płynnej rozgrywki w 3440 x 1440 px.