Jak daleko można popchnąć nowego Forda Mustanga Shelby GT500? Na to pozostaje nam tylko czekać i spekulować po materiałach i rekordach tego typu.
Prosto z fabryki obecna w Shelby GT500 6,2-litrowa V8 wyciska z siebie całe 760 KM przy momencie obrotowym rzędu 847 Nm. To sprawia, że do 96,5 km/h to cacko przyśpiesza w 3,3 sekundy, a ćwierć mili pokonuje w 10,6 sekundy i to od razu po wyjechaniu z fabryki.
Chociaż będący dziś głównym bohaterem egzemplarz nie jest tak wyjątkowy, jak pierwszy Ford Mustang Shelby GT500 2020, który nawiązuje do 52-letniego prototypu, to i tak ma do powiedzenia wiele. Wszystko za sprawą modernizacji w układzie napędowym.. i nie tylko.
Wiemy, że ten Shelby GT500 2020 otrzymał agresywniejszy rozrząd, nowy układ wydechowy Lethal Performance, większą pompę paliwa i paliwo E85. Tyle wystarczyło do uzyskania 877 koni mechanicznych i 1128 Nm momentu obrotowego na kołach.
Po połączeniu tego z zestawem ultra-lepkich opon Toyo R888, ten samochód pokonał ćwierć mili w 9,7 sekundy przy prędkości 231 km/h. Jak zapowiada Road and Track, to jednak jeszcze nie koniec i z czasem ujrzymy wydajniejszą wersję tego dokładnie GT500.