Reklama
aplikuj.pl

Odświeżony Peugeot 5008 czerpie garściami z nowego 3008

Wcześniej podziwialiśmy nowego Peugeota 3008 na 2021 rok, a teraz jest nam dane rzucić okiem na odświeżenie crossovera Peugeot 5008, który czerpie wiele ze swojego mniejszego brata.

Peugeot 5008, to przede wszystkim odważna przednia konsola z bezramkowymi maskownicami chłodnicy, które współgrają ładnie z sporymi sekcjami świateł. Te z kolei zachwycają przede wszystkim biegnącymi wzdłuż zderzaka diodowymi światłami do jazdy dziennej, co jest charakterystyczne dla nowych modeli Peugeot.

W tym samym duchu co 3008, odświeżenie Peugeota 5008 otrzymuje ulepszony 10-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego współpracujący z cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3 cala. Dodatkowo, zmodyfikowany Peugeot 5008 otrzymuje w standardzie selektor trybu jazdy (Normal, Sport, Eco) w modelach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów. Nie zabrakło też Advanced Grip Control.

Pod kątem technologii znajdziecie praktycznie wszystko wszystko, od adaptacyjnego tempomatu (z funkcją Stop and Go) po system noktowizyjny. Zestaw funkcji bezpieczeństwa obejmuje z kolei automatyczne hamowanie awaryjne, rozpoznawanie znaków drogowych i asystenta pasa ruchu. Peugeot dorzuca również kilka luksusowych gadżetów, takich jak fotele do masażu i 515-watowy system dźwiękowy Focal, a także podwójny szyberdach i elektroniczną klapę bagażnika.

Kiedy Peugeot 5008 2021 trafi do sprzedaży w Europie pod koniec tego roku, zaoferuje w podstawie trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z turbodoładowaniem o mocy 130 KM i momencie obrotowym 230 Nm oraz czterocylindrowy silnik 1,6 litra o mocy 180 KM i 250 Nm.

Czytaj też: Ten zmodernizowany pickup Ram TRX, to definicja szaleństwa

Mniejszy silnik jest połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub opcjonalną ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która jest standardem w mocniejszym silniku. Najszybszy wariant, to ten benzynowy o mocy 180 KM, który zalicza sprint do setki w 8,3 sekundy i maksymalnie rozpędza się do 220 km/h.

Po stronie diesla dostaniemy wybór czterocylindrowego silnika o pojemności 1,5 litra, który zapewnia 130 KM i 300 Nm i współpracuje z obydwoma typami skrzyń biegów. W przypadku 2,0-litrowej już jednostki dostaniemy 180 KM i 400 Nm wyłącznie w połączeniu z ośmiobiegowym automatem.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News