Niespodziewanie, ale ciągle zgodnie z zapowiedziami Volkswagen oficjalnie zapowiedział premierę swojego nowego Golfa GTD na targach samochodowych w Genewie na początku marca.
Golf GTD jest częścią strategii Volkswagena z myślą o wprowadzeniu na rynek czterech podkręconych wersji nowego Golfa. Ósma już generacja tego hatchbacka w wydaniu GTD zachwyca zwłaszcza jednym – silnikiem Diesla. Pod kątem wyglądu jest praktycznie tak samo, jak ze standardowym modelem, ale maskownica otrzymała delikatny, charakterystyczny wzór.
Tak czy inaczej, najważniejsze jest to, że Volkswagen uważa układ napędowy w nowym GTD za „najmocniejszy, a dzięki podwójnemu wtryskowi [również] najczystszy turbodoładowany silnik wysokoprężny, jaki kiedykolwiek zainstalowano w Golfie”.
Ta jednostka zapewni lepszą wydajność, niższe emisje i wyższą wydajność w porównaniu z poprzednią wersją GTD, która gwarantowała moc 181 koni mechanicznych i moment obrotowy na poziomie 380 Nm. Nowy model napędzi 2-litrowy wariant z łagodna hybrydą o mocy 197 KM.