WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Pandemia przedłużyła życie BMW i8, ale to już oficjalnie koniec

To dosyć ciekawa historia, bo jak zapewne wiecie, BMW i8 miało doczekać się końca produkcji na kwiecień 2020 roku, ale przez pandemię ten termin uległ opóźnieniu.

Dopiero w tym tygodniu w Lipsku w Niemczech BMW zakończyło produkcję ekskluzywnej hybrydy plug-in i8 po około sześciu latach od jej rozpoczęcia w 2014 roku. Ten samochód występował z połączeniem 1,5-litrowego silnika R3 wraz z silnikiem elektrycznym z dodatkiem 11,6 kWh akumulatora. W tej konfiguracji chwalił się mocą 369 koni mechanicznych i 570 Nm momentu obrotowego. 

Według niemieckich mediów stworzono ogółem 20448 egzemplarzy BMW i8, a ten nie doczekał się jeszcze zapowiedzi jakiegokolwiek następcy (via InsideEVs).

Czytaj też: Hybrydy plug-in BMW nowej generacji zaskoczą nas zasięgiem

Jedna część BMW i8 pozostanie jednak przy życiu, a będą to trzycylindrowe silniki rzędowe BMW TwinPower Turbo o pojemności 1,5 litra. Te otrzymają nowe życie w hybrydach plug-in Karma Revero GT i Karma Revero GTS.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News