Peugeot 3008, to crossover, któremu konsument nie może zarzucić wiele, co potwierdza jego nowa, druga już generacja. Ta przeżywa właśnie odświeżenie po trzech latach na rynku, a po dzisiejszej premierze trafi do sprzedaży pod koniec tego roku.
Kompaktowy crossover Peugeot 3008 jest wizualnie zgodny z najnowszymi modelami producenta za sprawą podobnej konfiguracji reflektorów ze światłami do jazdy dziennej rozciągającymi się do samego dołu wzdłuż przedniej konsoli. Wygląda to – skromnie mówiąc – nowatorsko, jak zresztą również pozbawione ramek osłony chłodnicy, zakończonej w dolnej sekcji splitterem.
Jeśli chodzi o wnętrze, „peugeotowski” i-Cockpit został zaktualizowany o większy, bo 10-calowy ekran dotykowy, który zastąpił 8-calowy system informacyjno-rozrywkowy z modelu po liftingu. Jego uzupełnieniem jest w pełni konfigurowalny 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz wskaźników, który nadaje desce rozdzielczej nowoczesnego wyglądu.
Modele wyposażone w automatyczną skrzynię biegów są teraz standardowo wyposażone w tryb jazdy Normal, Sport i Eco. Hybrydowy 3008 pozwala kierowcom wybierać między trybami Electric, Hybrid, Sport i 4WD (via Motor1).
Pod kątem napędu zaczynamy od turbodoładowanego 1,2-litrowego silnika benzynowego z trzema cylindrami, który wytwarza 130 koni mechanicznych i może być wyposażony w sześciobiegową manualną lub ośmiobiegową automatyczną skrzynię. Ośmiobiegowy automat jest z kolei jedynym wyborem przy czterocylindrowej jednostce o pojemności 1,6 litra i mocy 180 KM.
Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, odświeżony Peugeot 3008 na 2021 rok może być wyposażony w czterocylindrowy 1,5-litrowy silnik o mocy 130 KM, zarówno w wersji manualnej, jak i automatycznej. Hybrydową ofertę uzupełnia połączenie 180-konnej jednostki z elektryczną jednostką o mocy 110 KM, które z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów oferuje łączną moc 225 KM i 360 Nm. Sprint do setki zalicza w 8,7 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do 225 km/h.
Najwydajniejszym Peugeotem 3008 jest wariant z 200-konnym silnikiem benzynowym oraz parze silników elektrycznych na tylnej i przedniej osi o mocy kolejno 110 i 112 koni. Jest to jedyny dostępny model 3008 z napędem na wszystkie koła i ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. 320 KM i 520 Nm zapewnia sprint do setki w 5,9 sekundy.
Czytaj też: Parasol dla supersamochodu McLaren 720S, bo czemu by nie
Oba modele hybrydowe wykorzystują akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,2 kWh, który zapewnia wystarczającą ilość mocy na 56 km zasięgu dla modelu z napędem na dwa koła i 59 km dla wariantu na wszystkie.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News