Zastanawiacie się, jak skutecznie rozwinęła się technologia elektrycznych samolotów? Zespół składający się z pięciu specjalistów stworzył Pipistrel Velis Electro, aby to pokazać.
Ten wyjątkowy elektryczny samolot zgarnął tak wiele medialnego szumu przez ambitne plany pobicia siedmiu rekordów Guinnessa w ramach jednego lotu. Plan zakłada wystartowanie z Zurychu w Szwajcarii i przelecenie 700-kilometrową trasą przez Niemcy, prowadzącą z Alp na wyspę Norderney na Morzu Północnym.
Wchodząc w szczegóły, Pipistrel Velis Electro to certyfikowany, całkowicie elektryczny samolot szkoleniowy, który został zaprojektowany w celu zastąpienia tradycyjnego samolotu szkolno-treningowego z silnikiem spalinowym.
W momencie publikacji tego artykułu lot już trwa i zakończy się 1 września na lotnisku Norderney. Trwa to tak długo, ponieważ Pipistrel Velis Electro wymaga do dwóch godzin ładowania swoich dwóch 70-kg akumulatorów po przeleceniu poniżej 100 kilometrów, które może pokonać na jednym ładowaniu. Zespół planuje aż sześć przystanków (via Electrek).
Czytaj też: Kolejny miejski rower elektryczny sięga po włókno węglowe w myśl niższej wagi
Wspomniane rekordy dla elektrycznego samolotu, które Pipistrel Velis Electro ma na celowniku, to:
- Najniższe zużycie energii (kWh/100 km) na ponad 700 km
- Najwyższa średnia prędkość na dystansie ponad 700 km (km/h)
- Największa wysokość, jaką kiedykolwiek osiągnął samolot elektryczny
- Najszybsze wznoszenie od 0-1000 metrów/1000-2000 metrów/2000-3000 metrów (w m/s)
- Najwyższa średnia prędkość na dystansie 100 km (km/h)
- Najniższa liczba przystanków na dystansie 700 km
- Najdłuższa odległość pokonywana elektrycznie w ciągu 24/48/56 godzin
Pipistrel Velis Electro jest wyposażony w chłodzony cieczą silnik elektryczny o mocy 60 kW, którego zasilają dwa akumulatory zapewniające łącznie 24,8 kWh pojemności.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News