Reklama
aplikuj.pl

Pipistrel Velis Electro, to elektryczny samolot z chrapką na wiele rekordów

Zastanawiacie się, jak skutecznie rozwinęła się technologia elektrycznych samolotów? Zespół składający się z pięciu specjalistów stworzył Pipistrel Velis Electro, aby to pokazać.

Ten wyjątkowy elektryczny samolot zgarnął tak wiele medialnego szumu przez ambitne plany pobicia siedmiu rekordów Guinnessa w ramach jednego lotu. Plan zakłada wystartowanie z Zurychu w Szwajcarii i przelecenie 700-kilometrową trasą przez Niemcy, prowadzącą z Alp na wyspę Norderney na Morzu Północnym.

Wchodząc w szczegóły, Pipistrel Velis Electro to certyfikowany, całkowicie elektryczny samolot szkoleniowy, który został zaprojektowany w celu zastąpienia tradycyjnego samolotu szkolno-treningowego z silnikiem spalinowym.

W momencie publikacji tego artykułu lot już trwa i zakończy się 1 września na lotnisku Norderney. Trwa to tak długo, ponieważ Pipistrel Velis Electro wymaga do dwóch godzin ładowania swoich dwóch 70-kg akumulatorów po przeleceniu poniżej 100 kilometrów, które może pokonać na jednym ładowaniu. Zespół planuje aż sześć przystanków (via Electrek).

Czytaj też: Kolejny miejski rower elektryczny sięga po włókno węglowe w myśl niższej wagi

Wspomniane rekordy dla elektrycznego samolotu, które Pipistrel Velis Electro ma na celowniku, to:

  1. Najniższe zużycie energii (kWh/100 km) na ponad 700 km
  2. Najwyższa średnia prędkość na dystansie ponad 700 km (km/h)
  3. Największa wysokość, jaką kiedykolwiek osiągnął samolot elektryczny
  4. Najszybsze wznoszenie od 0-1000 metrów/1000-2000 metrów/2000-3000 metrów (w m/s)
  5. Najwyższa średnia prędkość na dystansie 100 km (km/h)
  6. Najniższa liczba przystanków na dystansie 700 km
  7. Najdłuższa odległość pokonywana elektrycznie w ciągu 24/48/56 godzin

Pipistrel Velis Electro jest wyposażony w chłodzony cieczą silnik elektryczny o mocy 60 kW, którego zasilają dwa akumulatory zapewniające łącznie 24,8 kWh pojemności.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News