W latach 60. Porsche zbudowało niewielką liczbę ultralekkich samochodów wyścigowych do wyścigów górskich. Te Bergspydery, które zawdzięczają nazwę niemieckiemu „berg”-„góra”, ważyły ​​zaledwie 385,5 kilograma, pomogły Porsche wygrać mistrzostwa Europy w tego typu wyścigach w 1967 i 1968 roku. Nic więc dziwnego, że niektórzy inżynierowie Porsche postanowili złożyć im hołd, tworząc nowoczesnego Boxster Bergspyder. 

Czytaj też: Ta replika Jaguar XJ13 jest poniekąd lepsza od oryginału

Według Porsche inżynierowie rozpoczęli swoją pracę od wzięcia tradycyjnego Boxstera Spydera 2015 na warsztat. Wyjęli z niego następnie możliwie jak najwięcej rzeczy (m.in. przednią szybę, składany dach z tkaniny, około połowę wyposażenia, a nawet zewnętrzne klamki). Przed kierowcą zamontowano małą owiewkę z pleksiglasu, która rozciąga się tak, aby zasłonić fotel pasażera. Znaczna część elementów wewnętrznych pochodziła z 918 Spyder, a 3,8-litrowa V6 typu Boxer i sześciobiegowa skrzynia biegów została wyjęta rodem z Cayman GT4.

Takie zmiany nie tylko odbiły się na finalnym wyglądzie, ale też sprawiły, że waga Boxster Bergspyder uszczuplała o prawie 220 kilogramów, sprowadzając ją do 1100 kilogramów. Ponadto Porsche szacuje, że Bergspyder jest w stanie przyspieszyć do setki w ciągu nieco ponad czterech sekund i okrąża sławny tor Nürburgring w 7 minut i 30 sekund. Ze względu na obawy dotyczące zalegalizowania Boxster Bergspyder, Porsche zbudowało wyłącznie jeden egzemplarz, którego pomalowano tak, jak niegdyś eksperymentalnego 909 Bergspyder.

Czytaj też: Czas pożegnać się z wolnossącą V12 od Aston Martin

Źródło: Road and Track

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!