W porównaniach elektrycznej mocy z tą spalinową przywykliśmy wprawdzie do obecności Tesli, ale kawałek tortu zagarnął od niej Porsche swoim modelem Taycan.
Tym razem więc na torze nie spotkał się jakiś Model, a Porsche Taycan Turbo S oraz BMW M8 Gran Coupe Competition z myślą o jednym – pojedynku. W obu przypadkach są to niesamowite samochody i to pod wieloma kątami.
Podczas gdy oba samochody są zorientowane na osiągi i przyjemność z jazdy pod kątem sterowania, zawieszenie Taycan zostało zaprojektowane z myślą o zwinności. Z kolei BMW w wydaniu Gran Coupe chociaż nie będzie tak ładnie ścinać zakrętów, zapewni pasażerom i kierowcy znacznie większy komfort.
Czytaj też: Po nowym Jaguarze XJ nie poznacie jego elektrycznych zapędów
Zarówno w pełni elektryczne Porsche, jak i napędzane benzyną BMW wytwarzają moc 625 koni mechanicznych na kołach, ale z dodatkiem kontroli startu Taycan może wytworzyć już całe 761 koni mechanicznych. Porsche jest jednak cięższe o 400 kilogramów ze względu na duży zestaw akumulatorów.
Jednak ta waga sprawia, że Taycan Turbo S posiada niski i dobrze rozłożony środek ciężkości. Sam w sobie jest też droższy, bo jego cena zaczyna się od 185000 dolarów, podczas gdy BMW M8 Gran Coupe można kupić za około 130000$. Kto więc zaliczy lepszy czas na torze?