Koenigsegg to nie tylko łamiąca język nazwa producenta super- i hipersamochodów, ale też jakość i klasa z najwyższej półki. Słychać to po „nagim” V8 Jesko.
Wczoraj Koenigsegg ujawnił na swoim Instagramie zdemontowany prototyp silnika Jesko w obiekcie firmy w towarzystwie majstrujących obok inżynierów.
Załączone poniżej wideo (kliknijcie strzałkę po prawej) daje nam wyjątkową okazję do usłyszenia tego, jak tak naprawdę brzmi nowo opracowany silnik V8 o pojemności 5.0 litrów z podwójnym turbodoładowaniem.
W modelu produkcyjnym będzie wytwarzać 1280 koni mechanicznych na zwykłej benzynie i aż 1600 KM na biopaliwie E85. Według szwedzkiej marki silnik ma najlżejszy wał korbowy, jaki kiedykolwiek zamontowano w V8 – ten waży zaledwie 12,5 kilograma.
Słyszany przez nas warkot wytwarza fenomenalny silnik, który zachwyca wartością graniczną obrotów na poziomie 8500 obr./mi. Jednak znacznie wcześniej, bo przy 5100 obr./min generuje maksymalny moment obrotowy 1500 Nm, gdy napędza go paliwo E85.