Dziś miała miejsce już ta pełnoprawna premiera Kia EV6, obok której ujawniono również topowe wydanie wydajnościowe, czyli EV6 GT.
Kia EV6 również w smaku EV6 GT
Pierwszy dedykowany pojazd elektryczny firmy może i jest crossoverem, ale ma poziom mocy i osiągów typowy dla samochodów sportowych. Kia EV6 GT wykorzystuje bowiem dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 585 koni mechanicznych i ogromnym, natychmiastowym momencie obrotowym rzędu 740 Nm. Razem z 77,4 kWh akumulatorem napędem AWD i elektronicznym mechanizmem różnicowym rozpędza to model do setki w 3,5 sekundy, a maksymalnie do 260 km/h.
Czytaj też: Zdjęcia Kia Niro 2022 podczas testów
Oczywiście nie oznacza to, że Kia nie będzie oferować znacznie mniej wydajne wersje do wyboru z napędem na tylne i wszystkie koła, jak również 58 lub 77,4 kWh akumulatorem, z czego ten ostatni zapewni zasięg do 510 km na jednym ładowaniu. To z kolei z 10 do 80% zajmuje tylko 18 minut i co ciekawe, EV6 może ładować inny samochód.
Kia EV6 bazuje na platformie E-GMP o wymiarach 4680 milimetrów długości, 1880 mm szerokości i 1550 mm wysokości z rozstawem osi 2900 mm. GT Line i GT są w rzeczywistości odrobinę dłuższe i szersze, a pikantny GT jest dodatkowo nieco niżej nad ziemią.
Elektryczna Kia EV6 z zewnątrz i wewnątrz
Kia EV6 jest wyjątkowa, bo jako pierwszy model marki obrała nowy kierunek projektowania z zamkniętą przednią konsolą po ponad 13 latach, zyskując nowy emblemat i towarzyszący jej slogan. Jako pierwszy samochód BEV Kii, EV6 bazuje na platformie E-GMP, która napędza już Ioniq 5 od Hyundaia.
Nowa filozofia projektowania Kia czerpie inspirację z kontrastów występujących w naturze i ludzkości. Filozofia ta opiera się na pięciu kluczowych filarach projektowych: „Śmiałość dla natury”, „Radość z rozumu”, „Potęga postępu”, „Technologia dla życia” i „Napięcie dla spokoju”.
W Kia EV6 tę filozofię przekuto na zupełnie nowy przód modelu, który dzierży ostre linie, agresywne światła, interesujące wykończenie progów bocznych, rozciągające się również na zderzakach i fascynujące wręcz światła na tyle. Całość dopełnia ciekawa linia nadwozia, łącząca charakter crossovera z coupe na niskim zawieszeniu. Klamki drzwi wpuszczono z kolei do wewnątrz, a felgi zaprojektowano z myślą o aerodynamice.
Czytaj też: Wielka premiera Kia K8. Luksusowy sedan z nowym designem marki
W środku Kia chwali się „innowacyjnym wykorzystaniem przestrzeni”, które jest związane z nową platformą modułową E-GMP. Dostrzegamy w środku elementy chromowane, ciekawie wykończone otwory wentylacyjne, pokrętło zmiany kierunku jazdy, nową kierownicę i dwa cyfrowe wyświetlacze.