Reklama
aplikuj.pl

Elektryczny crossover Skody na tych zdjęciach może wprowadzić w błąd

Enyaq iV, informacje Enyaq iV, szczegóły o Enyaq iV, elektryczna Skoda, Skoda Enyaq iV

Chociaż znacznie wcześniej Skoda ujawniła szczegóły o swoim elektrycznym Enyaq iV, jego wygląd bez kamuflażu pozostawał dla nas tajemnicą do dziś… poniekąd.

Na pierwszy rzut oka ten przedprodukcyjny wariant Enyaq iV wygląda tak, jakby był pozbawiony kamuflażu. Wystarczy jednak się mu przyjrzeć, aby dostrzec takie szczegóły, jak… perfidne naklejki, taśmy w kolorze nadwozia na oknach, czy ciemną okładzinę na zderzakach i progach bocznych.

Chociaż Enyaq iV wróci do swoich korzeni z myślą o napędzie RWD, obiera zupełnie nowy kierunek za sprawą elektrycznych silników, co tylko nadaje temu samochodowi Skody pewnej wyjątkowości. Chociaż to niewielki Citigo iV przejdzie do historii jako pierwszy EV tej marki, Enyaq iV będzie tym pierwszym porządnym samochodem elektrycznym. Będzie jeździł na platformie MEB koncernu Volkswagen i nabierze SUVowego kształtu.

Skoda jednak postarała się naprawdę solidnie w kwestii szczegółów na temat tego elektrycznego samochodu. Tak więc, ten mierzy 4648 milimetrów długości, 1877 milimetrów szerokości i 1618 milimetrów wysokości, posiadając duży rozstaw osi, bo rzędu 2765 milimetrów i przestrzeń bagażową na poziomie 585 litrów (via Motor1).

Enyaq będzie dostępny z trzema rozmiarami akumulatorów, rozpoczynając od pakietu 55 kWh oferującego 340 kilometrów zasięgu na cykl WLTP. Ta podstawowa wersja ma napęd na tylne koła i jest wyposażona w montowany z tyłu silnik elektryczny o mocy 146 koni mechanicznych. Model „średni” otrzymuje większy akumulator o mocy 62 kWh z wystarczającą ilością energii na 390 kilometrów, które zasilają tylny silnik elektryczny o mocy 177 KM.

Czytaj też: Pokaz aerodynamiki Mercedes-AMG GT Black Series

Najmocniejszy wariant RWD o mocy 201 KM również z napędem na tył będzie współpracować z 82 kWh akumulatorem, który zaoferuje zasięg 500 kilometrów. To jednak nie koniec, bo Enyaq iV doczeka się też napędu na wszystkie koła z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 261 i 302 KM, z czego ten drugi rozpędzi ten EV do 100 km/h w 6,2 sekundy. Ich zasięg ma sięgać 460 km, a maksymalna prędkość osiąść na poziomie 180 km/h.

Pierwsze modele Skoda Enyaq iV trafią do klientów na początku przyszłego roku po oficjalnym debiucie w ostatnich tygodniach bieżącego. Początkowo będzie dostępna w limitowanej do 1895 edycji.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News