Przyszłość elektrycznych motocykli w wykonaniu Yatri i Husqvarna

Przyszłość elektrycznych motocykli

W ciągu ostatnich dni firma Husqvarna ujawniła swój koncept E-Pilen, a Yatri Motorcycles Project One i tak też doczekaliśmy się dwóch odmiennych wizji co do tego, jak będzie wyglądać przyszłość elektrycznych motocykli.

Dwa koncepty i przyszłość elektrycznych motocykli

Zacznijmy może od nepalskiego startupu Yatri Motorcycles, który zajmuje się motocyklami elektrycznymi i kilka tygodni temu wyjawił produkcji wersję swojego pierwszego modelu w postaci Project Zero. Nie czekaliśmy więc długo na zdjęcia drugiego motocykla tej firmy, czyli Project One, będący w tym momencie koncepcją o nieznanej specyfikacji, która jednak zapewne zaczerpnie rozwiązania z Project Zero.

Czytaj też: Pierwszy elektryczny motocykl Hondy nadchodzi?

Przyszłość elektrycznych motocykli w wykonaniu Yatri i Husqvarna

Project One został zaprojektowany specjalnie do radzenia sobie z trudnymi drogami w Nepalu i stąd wzięła się platforma dual-sport, choć daleko mu do modelu surowego, stricte terenowego, jako że zachował swój elegancki i smukły wygląd. Ponoć projekt obejmował stworzenie możliwie najlżejszego i najzwinniejszego motocykla elektrycznego, który doczekał się podwójnego zawieszenia i ciekawej ramy ze zintegrowanym na tym samym poziomie siedzisku.

Czytaj też: Spójrzcie na ten futurystyczny motocykl na wodór. Oto Apex H2 od Segway

Czymś podobnym, ale jednocześnie zupełnie odmiennym jest E-Pilen od Husqvarna, który przyjmuje formę znacznie bardziej rozbudowanego i poniekąd tradycyjnego elektrycznego motocykla względem Project One, co widać nawet po systemie zawieszenia. Ten motocykl ponoć doczeka się ujawnienia w formie produkcyjnej jako cacko na 2022 rok modelowy, a na ten moment nie znamy zbyt wielu szczegółowych informacji.

Czytaj też: Roadster inspirowany motocyklem, czyli Suzuki Misano

Wiemy jednak, że firma współpracowała z Bajaj nad dwoma elektrycznymi silnikami o mocy 4 i 8/10 kWh. Ten pierwszy silnik pasuje do hulajnogi elektrycznej, ale ten drugi właśnie do koncepcji E-Pilen, która ponoć ma do zaoferowania prawie 11 koni mechanicznych mocy i nieznany akumulator o zasięgu do 100 km.

Oczywiście to nie jedyne nadchodzące na rynek motocykle elektryczne, wśród których już teraz warto wyróżnić Harley-Davidson LiveWire, Zero SR/F, Lightning LS-218, czy Damon Hypersport Pro. Właśnie tak – domena elektrycznych silników na dobre została tchnięta w motocykle elektryczne.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Obserwuj nas w Google News