Reklama
aplikuj.pl

Quake z 1996 roku otrzymał aktualizację

quake

Quake wiecznie żywy. Produkcja otrzymała kolejną aktualizację, które wprowadza do gry zawartość z moda oraz zajmuje się łataniem błędów. To się nazywa długie wsparcie tytułu.

Co w aktualizacji Quake?

Aktualizacja nr 4 do Quake’a jest już dostępna na wszystkich platformach. Łatka zawiera powrót legendarnego prekursora wieloosobowego trybu drużynowego: Threewave Capture the Flag! Autorzy wskrzesili dziewięć kultowych poziomów z oryginalnego moda.

Threewave CTF zostało wydane w październiku 1996 roku przez Zoida Kirscha. Wtedy mod był prosty i remiksował zawartość istniejącej gry, tworząc jednak coś nowego. Starcia odbywały się na poziomach dla jednego gracza, zmodyfikowanych tak, że tworzyły bazy. Zamiast flag były klucze, a lina z hakiem była toporem, który wystrzeliwał kulę Vore’a. Choć trzeba było użyć wyobraźni, nie przeszkodziło to wcale w odbiorze moda. Natychmiast stał się on sensacją i zebrał licznych fanów, którzy szukali nieco głębszej alternatywny dla deathmatcha.

Czytaj też: Dead Island 2 wyciekło w sklepie Amazon! Wiemy o grze niemalże wszystko

Po wielu aktualizacjach i w końcu wersji dla QuakeWorld, Threewave CTF stało się synonimem rozgrywek wieloosobowych z przejmowaniem flagi i dało początek wielu stronom w Internecie zajmującym się wyłącznie trybami CTF w grach. Threewave CTF zostało wydane oficjalnie jako część Quake II, a wersja moda w Quake III zawierała nowe tryby oparte o flagę, które później trafiły też do Quake Live. Tryb dla wielu osób w Quake’u i Threewave CTF zawsze się przeplatały, a teraz mod, który dał początek przejmowaniu flagi jest dostępny bezpłatnie w rozszerzonej reedycji Quake’a.

Zmiany w oryginalnym Qauke

Najnowsza wersja Quake’a została rozszerzona, posiada ulepszony znacznik stanu flagi, pokazujący czy flaga znajduje się bezpiecznie w bazie, a do tego zawiera informacje o punktach drużyny oraz współczesny interfejs. Dołączone mapy zostały zaktualizowane i mają teraz usprawnione oświetlenie i efekty mgły. Od teraz na początku starcia losowo na mapie pojawiają się cztery runy wzmocnień:

  • Runa magii Ziemi | Odporność – Otrzymujesz połowę obrażeń od wszystkich rodzajów broni
  • Runa czarnej magii | Siła – Całe uzbrojenie zadaje podwójne obrażenia
  • Runa magii piekielnej | Pośpiech – Większość uzbrojenia strzela dwa razy szybciej, dwukrotnie wzrasta też szybkość lotu gwoździ
  • Runa magii przedwiecznych | Regeneracja – Co sekundę odzyskujesz nieco utraconego zdrowia i pancerza, aż do poziomu 150

Czytaj też: Nowy zwiastun A Plague Tale Requiem pokazuje kłopoty w raju

Oprócz tego dokonano następujących poprawek:

  • Poprawiono ramię Fienda, która przenikała przez podłoże w momencie śmierci
  • Poprawiono automatyczne zmienne debugowania, których można było użyć, aby oszukiwać w trybie wieloosobowym
  • Poprawiono wczytywanie map oświetlenia na wielkich poziomach, na przykład gdy użytkownik wczytywał dodatkowo „Tears of the False God” w Arcane Dimensions.