Wygląda na to, że skrzynia biegów w Shelby GT500 2020 ma więcej do gadania, niż mogliśmy przypuszczać. Teraz Ford wyjawił, jak to z tym dwusprzęgłowym automatem w nowym Mustangu Shelby jest i na co w ogóle pozwala. 

Czytaj też: Lot nad kanałem z deską odrzutową można uznać za zaliczony

O Ford Mustang Shelby GT500 2020 wiemy już sporo, a wśród tego zalewu informacji najważniejszy jest oczywiście 5,2-litrowy doładowany silnik V8, którego zaprzęgnięto do dwusprzęgłowej przekładnia TR-9070 DCT. Ta z kolei sprawiła, że pod pewnym kątem nowość Forda przebija oryginalnego Bugatti Veyrona, a mowa tutaj o teście 0-100-0, a więc przyśpieszeniu od zera do 100 mil (~160 km/h) i zatrzymania się.

Według Forda GT500 na 2020 rok jest w stanie dokonać tego w zaledwie 10,6 sekundy. Ogromną rolę odgrywa w tym nie tylko skrzynia, ale też oponami (dostępnymi za dopłatą) Michelin Pilot Sport Cup 2 oraz „największych wśród sportowych coupe” 16,5-calowych tarcz hamulcowych z przodu. Resztę dopełnia oczywiście 760 koni mechanicznych i prawie 850 Nm momentu obrotowego. Jednak to skrzynię Ford zachwala najbardziej słowami:

Aby mocno i płynnie dostarczać moment obrotowy, dwusprzęgłowa przekładnia TR-9070 DCT ma nowatorski układ mokrego sprzęgła z pięcioma tarczami ciernymi w pakiecie nieparzystych przekładni o łącznej powierzchni 155 cali kwadratowych. W pakiecie z równym przekładnią sześć płytek ciernych zapewnia 136 cali kwadratowych powierzchni. Płyn przekładniowy jest nakładany na powierzchnie sprzęgła tylko podczas zdarzeń termicznych w celu optymalnego chłodzenia i minimalnych strat. Siedem niesekwencyjnych śrubowych biegów do przodu z zaawansowanymi synchronizacjami z potrójnym stożkiem jest starannie dopasowanych do krzywej momentu obrotowego silnika i jest wstępnie wybranych przez elektrohydrauliczny mechanizm zmiany biegów wykorzystujący energooszczędne elektrozawory o niskiej szczelności, które mogą wykonywać zmiany biegów nawet 80 milisekund w trybie sportowym .

Czytaj też: Autonomiczny wiatrakowiec ALAADy do ciężkich zadań

Źródło: Road and Track

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej