Amerykańskie Dowództwo Operacji Specjalnych otrzymało pierwszego z zamówionych dwóch tuzinów nowych śmigłowców MH-47G Block II.
MH-47G Block II to mocno zmodyfikowany helikopter CH-47 Chinook, którego podstawowa konstrukcja sięga czasów wojny w Wietnamie. Block II będzie obsługiwany przez oddział lotnictwa operacji specjalnych armii amerykańskiej, a dokładnie mówiąc, 160. oddział Special Operations Aviation Regiment,
Firma Boeing, a więc producent MH-47G Block II, dostarczyła ten śmigłowiec 1 września, rozpoczynając falę dostaw 24 z nich za około 25 milionów dolarów każdy. Wersja z ulepszeniami Block II zastąpi starsze śmigłowce MH-47E w służbie wojskowej (via Popular Mechanics).

Sam w sobie MH-47G jest dużym śmigłowcem transportowym używanym zwykle w operacjach specjalnych. Jest w stanie osiągnąć prędkość przelotową 222 km/h i pomieścić do trzech tuzinów żołnierzy sił specjalnych (Delta Force, Navy SEALs, Rangersów), a także transportować broń wsparcia, lekkie pojazdy i artylerię polową.

Boeing mocno zmodyfikował helikopter pod kątem wymogów służby operacji specjalnych na czele z możliwością tankowania w locie. MH-47G otrzymał również zaawansowaną, cyfrową awionikę, wciągnik ratunkowy, wielotrybowy radar do latania nisko nad ziemią w nocy i przy złej pogodzie, elektroniczne środki zaradcze oraz system (FRIES. Jest ponadto uzbrojony w dwa miniguny M134 7,62 mm do samoobrony i pojedynczy średni karabin maszynowy M60D.
Czytaj też: Najciekawsze newsy tygodnia – militaria [06.09.2020]

Nowością w Block II jest ulepszony układ napędowy, który zwiększa moment obrotowy o 9%, wykorzystuje ulepszone zbiorniki paliwa, wzmocniony kadłub do obsługi większych ładunków oraz nowe, ulepszone łopaty wirnika. W połączeniu te cechy pozwalają Block II przewozić więcej żołnierzy i sprzętu niż poprzednie modele, przy łącznej maksymalnej nośności prawie 10000 kilogramów.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News