Reklama
aplikuj.pl

Teaser ujawnia nadwozie Skoda Enyaq iV 2021

Zapowiadania elektrycznego SUVa Skody ciąg dalszy. Tym razem możemy rzucić okiem na to, jak Enyaq iV 2021 wygląda z zewnątrz na renderingach.

Nie dajcie się wprowadzić w błąd tymi ogromnymi felgami aluminiowymi i brakiem klamek – to tylko próba podkręcenia atrakcyjności modelu. Nie przywiązujcie też wielkiej uwagi do plakietki „Founder’s Edition” na przednim błotniku, bo ta będzie obecna tylko na wydaniach Enyaq iV w ramach specjalnej edycji ograniczonej do 1895 egzemplarzy.

Skoda wcześniej ujawniła, że ​​Enyaq iV będzie mierzył 4648 milimetrów długości, 1877 milimetrów szerokości i 1618 milimetrów wysokości. Podobnie jak w przypadku każdej Skody, spodziewaj się przestronnego wnętrza dzięki rozstawowi osi rzędu 2765 milimetrów. Nawet po rozłożeniu tylnych siedzeń bezemisyjny SUV będzie miał dużą pojemność ładunkową rzędu 585 litrów.

Wcześniej dowiedzieliśmy się, że w środku Skoda Enyaq iV będzie wyglądać tak, a jeszcze dawniej poznaliśmy szczegóły napędu. Model ten wróci do korzeni marki z myślą o napędzie RWD, ale obierze zupełnie nowy kierunek za sprawą elektrycznych silników, co tylko nada temu samochodowi Skody pewnej wyjątkowości. Chociaż to niewielki Citigo iV przejdzie do historii jako pierwszy EV tej marki, Enyaq iV będzie tym pierwszym porządnym samochodem elektrycznym.

Enyaq iV będzie dostępny z trzema rozmiarami akumulatorów, rozpoczynając od pakietu 55 kWh oferującego 340 kilometrów zasięgu na cykl WLTP. Ta podstawowa wersja ma napęd na tylne koła i jest wyposażona w montowany z tyłu silnik elektryczny o mocy 146 koni mechanicznych. Model “średni” otrzymuje większy akumulator o mocy 62 kWh z wystarczającą ilością energii na 390 kilometrów, które zasilają tylny silnik elektryczny o mocy 177 KM.

Najmocniejszy wariant RWD o mocy 201 KM również z napędem na tył będzie współpracować z 82 kWh akumulatorem, który zaoferuje zasięg 500 kilometrów. To jednak nie koniec, bo Enyaq iV doczeka się też napędu na wszystkie koła z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 261 i 302 KM, z czego ten drugi rozpędzi ten EV do 100 km/h w 6,2 sekundy. Ich zasięg ma sięgać 460 km, a maksymalna prędkość osiąść na poziomie 180 km/h.

Czytaj też: Wreszcie zajrzeliśmy do wnętrza nowego kombi Klasy C Mercedesa

Bazująca na MEB Skoda Enyaq iV będzie budowana w domu w Mladá Boleslav pod koniec 2020 roku i ma wejść na rynek na początku przyszłego roku.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News