Wiemy, jaka będzie skrzynia biegów w Hyundai Kona N

Skrzynia biegów w Hyundai Kona N, skrzynia Hyundai Kona N, Kona N skrzynia biegów

Mamy kolejny szczegół na tematy rodzaju skrzyni biegów w Hyundai Kona N i to prosto od producenta, który ostatnio pokazał nadwozie Kona N 2022.

Skrzynia biegów w Hyundai Kona N

Wcześniej dostrzegliśmy za sprawą wspomnianych zdjęć, że względem podstawowego crossovera Kona, po Hyundai Kona N 2022 możemy oczekiwać bardziej agresywnych elementów i większej dawki sportowego sznytu. Widzimy przykładowo bardziej ostrą konstrukcję kratki z całkowicie otwartą tą dolną, funkcjonalne duże wloty powietrza, czy znajome czerwone wykończenie rozciągające się od podstawy przedniej deski po bokach paneli wahaczy.

Czytaj też: Nadchodzi wyścigowy samochód na wodór Forze IX z pomocą Hyundai

Wiemy, jaka będzie skrzynia biegów w Hyundai Kona N

Chociaż plotki już na to wskazywały, dopiero teraz potwierdzono, że Kona N zyska dwusprzęgłową skrzynię biegów z ośmioma biegami, która została zaprojektowana we własnym zakresie przez firmę Hyundai. Według niej ta wersja dla Kona N ma zwiększoną trwałość, różne przełożenia i ulepszoną jednostkę sterującą skrzynią biegów.

Skrzynia DCT Hyundaia wykorzystuje układ z dwiema elektrycznymi pompami oleju do smarowania przekładni i ulepszonego chłodzenia sprzęgła. Firma zaktualizowała system pomp skrzyni biegów, aby przenosić większy moment obrotowy i zwiększyć wydajność przenoszenia mocy. Dodatkowo zadbała o funkcje N Grin Shift, N Power Shift i N Track Sense Shift, z czego ta pierwsza wyciska z napędu maksimum przez 20 sekund, wymagając 40-sekundowych przerw.

Wiemy, jaka będzie skrzynia biegów w Hyundai Kona N

Czytaj też: Zdjęcia Hyundai Elantra N. Model ukrywa sportowe ulepszenia pod kamuflażem

Power Shift włącza się za każdym razem, gdy kierowca zmienia biegi i gdy przepustnica przekracza 90%, łagodząc redukcję momentu obrotowego. Z kolei Track Sense Shift włącza się z kolei automatycznie, gdy wykryje, że warunki są optymalne do sportowej jazdy. Wybiera odpowiedni bieg i czas zmiany biegów, aby uzyskać najlepszą wydajność w danej sytuacji.

Oprogramowanie skrzyni biegów jest na tyle inteligentne, że nie pozwala kierowcy na redukcję biegu, gdy silnik osiągnie wystarczająco wysokie obroty, aby nie uszkodzić zespołu napędowego. Kona N 2022 ma dzierżyć czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 2,0 litra i mocy 282 KM, obracający przednie koła lub wszystkie cztery.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News