Reklama
aplikuj.pl

Blade Runner z depresją. Polskie SlavicPunk Oldtimer zaprezentowane

slavicpunk oldtimer

SlavicPunk Oldtimer oferuje nietypowe połączenie cyberpunkowych klimatów z atmosferą Europy Wschodniej. To wszystko oparte jest na twórczości Michała Gołkowskiego.

Znajomy cyberpunk w SlavicPunk Oldtimer

SlavicPunk Oldtimer to izometryczna strzelanka oparta na twórczości Michała Gołkowskiego, uznanego polskiego autora science-fiction i fantasy. To właśnie Michał Gołkowski stworzył historię Yanusa – prywatnego detektywa z burzliwą przeszłością, który próbuje rozwiązać sprawę skradzionych danych, walcząc ze swoimi wewnętrznymi demonami, miejskimi gangami i wszechpotężną korporacją odpowiedzialną za rozkład miasta, które kiedyś nazywał swoim.

Czytaj też: Gameplay z Resident Evil Village na PS VR2 budzi strach!

Gra oferuje solidne systemy walki i poruszania się, a także modułowy system ulepszeń broni, dzięki którym gracze, przemierzając mroczne zakamarki miasta, mogą sprawić, że każda walka będzie wyglądała inaczej. Pełne akcji poziomy z elementami skradania się, hakowania i rozwiązywania zagadek środowiskowych przeplatają się ze spokojniejszymi momentami eksploracji miasta, zadaniami pobocznymi i opowiadaniem historii.

Wyjątkowe, głęboko słowiańskie podejście do cyberpunkowego świata z pewnością nie pozostawi nikogo obojętnym ze względu na swoje sarkastyczne poczucie humoru i nieco pesymistyczne spojrzenie na neonowo-szare odcienie otaczającej rzeczywistości a jednocześnie wnosząc powiew świeżości do gatunku.

Wizja przyszłości według autorów SlavicPunk Oldtimer

Zespół Red Square Games chciał dowiedzieć się, jak współczesny świat będzie wyglądał za kilka dekad. Czy hipotetyczne środkowoeuropejskie miasto i jego mieszkańcy różniłoby się od Los Angeles z Blade Runnera lub Neo Tokyo z Akiry?

Czytaj też: Ogromne wzmocnienie oferty PlayStation Plus! Horizon, Resident Evil i więcej

Próba odpowiedzi na to pytanie wywarła ogromny wpływ na wybory artystyczne w grze, w tym mieszankę futurystycznej i przestarzałej technologii, typową dla krajów postkomunistycznych brutalistyczną architekturę, niejednoznaczne wybory moralne bohatera oraz często prowizoryczny charakter i atmosferę środowiska pełnego ludzi, którzy muszą sobie radzić z nierówną dystrybucją dóbr opierając się na sprycie i szczęściu, by przetrwać do następnej wypłaty bez postradania zmysłów.

Fabuła SlavicPunka pokazuje, że ta wizja dystopijnej przyszłości sięga głębiej niż wydaje się na pierwszy rzut oka – tylko gracze mogą odkryć, co skrywa blask neonów i zwały betonu, rozwiązując sprawę i pomagając Yanusowi zrozumieć, jak brutalna może być prawda.