Spider-Man Miles Morales będzie trochę brzydszy na PS4 i… mniej ważył. Ale to i tak niezbyt dobra wiadomość w stosunku do zapowiedzi.
Spider-Man na PS4 i PS5 będzie miał inną wagę. Wszystko zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami. Ale jak zaraz się dowiecie o różnicy to już tak fajnie nie będzie.
SSD PS5 i wielkość gier
Mark Cerny [główny architekt PS5] w swoim pamiętnym wykładzie na temat podzespołów PS5 opowiadał o tym jak dysk SSD w PS5 pozwoli w końcu porzucić praktyki deweloperów, które wynikały z istnienia starych dysków.
Mianowicie chodzi o to, że w takim np. Spider-Man na PS4, na dysku HDD konsoli znajduje się w kilku miejscach zapisany model skrzynki z gazetami. Po co? Po to, aby dysk nie musiał tak długo szukać modelu do wczytania i miał go zawsze „pod ręką”. Kończy się to tym, że gry ważą więcej niż powinny. Dyski SSD w końcu to zmieniają.
Czytaj też: Konsolowcy cicho sza. Mamy szczegóły Black Ops Cold War na PC
Spider-Man Miles Morales na PS5 i PS4 – wolne miejsce
A więc… Spider-Man Miles Morales na PS4 zajmie zajmie 52GB. Produkcja na PS5 będzie ważyć mniej i potrzebować będziemy… 50GB. Rzeczywiście, jest mniej. Ale w czasach, gdy dyski mają po kilka terabajtów to różnica 2GB jest praktycznie znikoma. Czy naprawdę było się czym chwalić?
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News