Jeśli ktoś chciał zagrać w coś nowego w ciągu kilku ostatnich miesięcy, to mógł mieć problem. Poza kilkoma tytułami, po prostu nie było w co grać.
Sprzedaż gier, gdy nie ma w co grać
Dziś poznaliśmy wyniki sprzedaży gier z kilku regionów świata. Dane pochodzą z EMEAA, czyli mówimy tutaj o kopiach, które trafiły do klientów w Europie, Bliskim Wschodzie, Afryce, Australii oraz kilku miejsc w Azji. Tak duża dawka danych pozwala nam lepiej spojrzeć na to, co jest popularne na świecie. Do tego opublikowane rankingi zawierają dane zarówno ze sprzedaży pudełkowej oraz cyfrowej, więc mówimy tutaj o naprawdę kompleksowych wynikach.
Zacznijmy od łączonej sprzedaży gier. Dane za marzec 2021 prezentują dwadzieścia tytułów, które najchętniej były kupowane przez graczy. Wynik… zaskakuje i to mało powiedziane. Na pierwszym miejscu mamy bowiem Rainbow Six Siege. Tytuł Ubisoftu zadebiutował w 2015 roku i dzięki stałemu wsparciu, gracze nie porzucają produkcji. Zaskakuje mnie jednak fakt, jak duża jest to popularność. Co prawda Ubisoft oficjalnie ogłaszał, że tytuł będzie z nami jeszcze nawet przez kilkanaście lat, ale nie spodziewałem się, że jego rozwój tak dobrze „zakonserwuje” tę odsłonę. Pierwsze miejsce? Szok! Ubisoft dba o to, aby tytuł działał bardzo dobrze na kolejnej generacji konsol, nowa zawartość regularnie trafia do gry, a kilku znajomych nie wyobraża sobie wieczornych rozmów bez grania w „tencze”. Nie doceniłem siły tej produkcji. Szkoda tylko, że osobiście nie mogę się do tej odsłony przekonać.
Marzec 2021 (wydania pudełkowe + cyfrowe)
Pozycja | Tytuł |
---|---|
1 | Tom Clancy’s Rainbow Six Siege (Ubisoft) |
2 | Grand Theft Auto 5 (Rockstar) |
3 | Call of Duty: Black Ops Cold War (Activision) |
4 | Super Mario 3D World + Bowser’s Fury (Nintendo) |
5 | FIFA 21 (EA) |
6 | Monster Hunter Rise (Capcom) |
7 | Mario Kart 8: Deluxe (Nintendo) |
8 | Assassin’s Creed Valhalla (Ubisoft) |
9 | Animal Crossing: New Horizons (Nintendo) |
10 | NBA 2K21 (2K Games) |
11 | Śródziemie: Cień wojny (Warner Bros) |
12 | Metro Exodus (Deep Silver) |
13 | Spider-Man: Miles Morales (Sony) |
14 | Red Dead Redemption 2 (Rockstar) |
15 | The Crew 2 (Ubisoft) |
16 | Assassin’s Creed Odyssey (Ubisoft) |
17 | Little Nightmares 2 (Bandai Namco) |
18 | Little Nightmares (Bandai Namco) |
19 | Assassin’s Creed Origins (Ubisoft) |
20 | Minecraft Nintendo Switch Edition (Mojang/Nintendo) |
Czytaj też: Ile jeszcze patchy potrzeba, aby naprawić grę? Cyberpunk 2077 1.22 dostępny
Marzec 2021 (wydania cyfrowe)
Position | Title |
---|---|
1 | Tom Clancy’s Rainbow Six Siege (Ubisoft) |
2 | Grand Theft Auto 5 (Rockstar) |
3 | Call of Duty: Black Ops Cold War (Activision Blizzard) |
4 | FIFA 21 (EA) |
5 | Śródziemie: Cień wojny (Warner Bros) |
6 | Metro Exodus (Deep Silver) |
7 | The Crew 2 (Ubisoft) |
8 | NBA 2K21 (2K Games) |
9 | Assassin’s Creed Odyssey (Ubisoft) |
10 | Little Nightmares (Bandai Namco) |
Sprzedaż cyfrowa gier powoli staje się większością, jeśli chodzi o przychody pochodzące z danych wydań gier. Tutaj ponownie możemy zauważyć dominację Rainbow Six Siege. O takich pozycjach jak Grand Theft Auto 5 czy Call of Duty: Black Ops Cold War nawet nie ma co się rozwodzić – one zawsze będą w tego typu rankingach. To, co jednak przykuwa uwagę, to takie tytuły jak Śródziemie: Cień Wojny, Assassin’s Creed Odyssey oraz Little Nightmares. Mówimy tutaj o bardzo dobrej pozycji gry z 2017 roku, produkcji Ubisoftu, która sprzedała się lepiej niż już dostępna, kolejna część, czyli Assassin’s Creed: Valhalla oraz o Little Nightmares, które niedawno otrzymało drugą część. Ranking znacząco różni się od tego, do czego przyzwyczaiły nas normalne czasy.
Czytaj też: Ulubione platformy deweloperów. Dlaczego crunchują? Branża growa przebadana
Marzec 2021 (wydania pudełkowe)
Position | Title |
---|---|
1 | Super Mario 3D World + Bowser’s Fury (Nintendo) |
2 | Monster Hunter Rise (Capcom) |
3 | Mario Kart 8: Deluxe (Nintendo) |
4 | FIFA 21 (EA) |
5 | Animal Crossing: New Horizons (Nintendo) |
6 | Minecraft: Nintendo Switch Edition (Nintendo) |
7 | Grand Theft Auto 5 (Rockstar) |
8 | Spider-Man: Miles Morales (Sony) |
9 | Ring Fit Adventure (Nintendo) |
10 | Assassin’s Creed Valhalla (Ubisoft) |
Ranking sprzedaży gier w wersji pudełkowej jest za to powrotem do tego, czego można było się spodziewać. Minecraft, FIFA, Spider-Man, najnowszy Assassin’s Creed – tutaj nie ma zaskoczeń, jest po staremu. Cyfrowy ranking pokazuje, co może stać się na rynku growym, gdy w grę wchodzi łatwa dostępność produktów oraz spore promocje.