Sprzedaż gier w pudełku jednak się trzyma?

sprzedaż gier

Ciekawe informacje na temat sprzedaży gier docierają do nas z Wielkiej Brytanii. Wychodzi bowiem na to, że sprzedaż pudełkowa nie jest aż w tak złym stanie, jak można było się tego spodziewać.

Jak wyglądała sprzedaż gier w 2021?

Dzięki danym dotyczącym sprzedaży gier w Wielkiej Brytanii możemy mniej więcej określić, jak wygląda rynek gier w Europie. Wyniki są zaskakujące.

Czytaj też: Next-gen patch do Dying Light to mieszane wrażenia

MiejsceTytułSprzedane kopieSprzedaż cyfrowa
1FIFA 222,338,77860.8%
2Call of Duty: Vanguard975,33958.3%
3Grand Theft Auto 5967,24276.9%
4FIFA 21602,22462.3%
5Mario Kart 8: Deluxe*599,8810%
6Call of Duty: Black Ops Cold War549,49074.3%
7Spider-Man: Miles Morales505,80330.6%
8Animal Crossing: New Horizons*457,4070%
9Minecraft445,12418.3%
10Red Dead Redemption 2395,66978.2%
11F1 2021371,47064.1%
12Far Cry 6371,02044.7%
13Assassin’s Creed Valhalla358,37948.1%
14Resident Evil Village331,25254.8%
15Super Mario 3D World + Bower’s Fury*321,0100%
16Battlefield 2042297,46258.6%
17Tom Clancy’s Rainbow Six Siege236,83496.3%
18Ratchet & Clank: Rift Apart225,47718.4%
19Pokémon Brilliant Diamond*210,5070%
20Guardians of the Galaxy192,57627.4%

W przypadku gier na Nintendo Switch nieznana jest sprzedaż produkcji w formie cyfrowej.

Co mówi sprzedaż gier?

Jak sami widzicie – sprzedaż gier w formie pudełkowej nie wygląda tak źle jak mogłoby się to wydawać. Produkcje z 2021, takie jak Far Cry 6, Guardians of the Galaxy czy Ratchet & Clank Rift Apart sprzedały się lepiej w formie pudełkowej. Wyjątkiem jest Resident Evil Village, który minimalnie lepiej sprzedał się w formie cyfrowej.

Czytaj też: F1 Manager 2022 nadjeżdża! Poprowadzicie kierowcę do zwycięstwa?

Z tytułów, które coraz chętniej są jednak kupowane w formie cyfrowej można za to wyróżnić FIFA 22, która w prawie 61 procentach sprzedała się w formie cyfrowej, podczas gdy FIFA 21 trafiła do graczy w takiej formie w 52 procentach. Call of Duty dalej chętniej kupowane jest w formie cyfrowej, ale w tym roku nastąpił spadek. Vanguard trafił do Brytyjczyków w 58 procentach w formie cyfrowej, podczas gdy poprzednie Call of Duty Black Ops Cold War – w 69 procentach. W tym przypadku gorsza sprzedaż zapewne wynika ze słabszej kondycji tej odsłony serii.