Valve zdecydowało się podsumować rok 2021. Na platformie Steam spędzono miliardy godzin, a graczy zdaje się tylko przybywać.
Steam w 2021 roku
Co roku słyszymy o fantastycznej kondycji branży gier wideo. Zdaje się, że sufit dla gier nie istnieje, ponieważ rynek stale idzie do przodu. Valve pochwaliło się wyniki swojej platformy Steam. Tutaj liczby idą nawet w miliardach.
Rok 2021 był pełen sukcesów nawet w porównaniu z niespotykanym do tej pory rozwojem w 2020. Gracze spędzili prawie 38 miliardów godzin na Steam w 2021, co oznacza wynik większy o 21% niż w 2020 – to pokaźne 4,3 miliona lat spędzonych w grze.
Czytaj też: Sprzedaż gier w pudełku jednak się trzyma?
Wydatki graczy na gry wzrosły o 27% w stosunku do roku 2020, odnotowując jeszcze większy wzrost niż w przypadku czasu spędzonego w grze. Wzrost ten nie nastąpił też wyłącznie dzięki istniejącym graczom – Steam odnotował 2,6 mln osób dokonujących zakupu po raz pierwszy każdego miesiąca 2021 roku. Jest to mniej więcej ten sam poziom wzrostu liczby nowych kupujących, jaki został zaobserwowany w 2020, kiedy wybuchła pandemia.
Karty podarunkowe oraz Sony i Microsoft na Steam
Na platformie nastąpił również zauważalny wzrost w kwestii cyfrowych kart podarunkowych. Funkcja ta została po raz pierwszy zaprezentowana w 2017, ale jej użycie wystrzeliło w tym roku. W 2021 przesłano ponad 2,6 miliona cyfrowych kart podarunkowych, a ich wartość pieniężna wzrosła o 43% w stosunku do roku 2020.
Czytaj też: Oryginalne PlayStation State of Play z zaskakującymi produkcjami
Warto również wspomnieć, że w 2021 na platformie Steam pojawiło się Sony z Microsoftem wraz z uwielbianymi przez graczy tytułami, które niegdyś były dostępne wyłącznie na konsolach. Jak twierdzi Valve – nie ma złego roku na bycie graczem pecetowym, ale 2021 był szczególnie dobrym – gracze na PC otrzymali niesamowite tytuły od najlepszych studiów konsolowych na świecie, m.in. Days Gone czy Forza Horizon 5. Valve przekonuje, że ten wybuch gier konsolowych na komputerach jest świadectwem otwartej, pełnej rywalizacji natury ekosystemu PC, gdzie gracze mają najszerszy wybór tego, na jakim sprzęcie grają, z jakich sklepów i usług korzystają, oraz w jakie gry mogą grać.