Reklama
aplikuj.pl

Precyzyjniejsze sterowanie, niższy opór toczenia i zużycie opon w zasięgu AWAS

Tak jak z wojska spływają na sektory konsumenckie nowe technologie, tak też ze sportów motorowych niektóre rozwiązania z czasem trafiają do zwyczajnych samochodów drogowych. Potwierdza to system AWAS od DOFTEK.

Ujawnienie systemu aktywnego wyrównywania kół zależnie od warunków jezdni (z angielskiego Active Wheel Alighment System – AWAS) kojarzy się z tym, co Mercedes zapożyczył z Formuły 1, czyli dwuosiowym układem kierowniczym.

Stworzony przez firmę Doftek system AWAS zajmuje się elektroniczną regulacją pochylenia, zbieżności oraz samego ustawienia kół, dzięki czemu właściwości jezdne poprawiają się o co najmniej 15%, opór toczenia zmniejsza się o 10%, a zużycie opon o 10% (via Motor1).

Oczywiście nie jesteśmy pewni, czy to zwyczajna zrzynka technologiczna z Formuły 1, gdzie zależnie od wciśnięcia kierownicy, ponoć siedzący za sterem swojego bolidu Lewis Hamilton i Valterri Bottas mogą regulować właśnie nachylenie kół. System AWAS sprawia tym samym wrażenie czegoś bardziej zaawansowanego.

Czytaj też: Jak Porsche chce uratować wolnossące silniki?

Jak skomentował swój system pomysłodawca i współzałożyciel firmy Doftek, Geoff Rogers.

Dzisiejsze samochody są tak wyrafinowane, że mają elektroniczne sterowanie wszystkim, z wyjątkiem najważniejszej rzeczy, która kontroluje kontakt z drogą – ustawienie kół.

Chociaż system nie został jeszcze wdrożony do produkcji, daje nam wgląd w zupełnie nowe ekscytujące technologie drogowe.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News