Bez odpowiedniej kontroli możemy rozwinąć w sobie wiele błędnych przyzwyczajeń w procesie nauki. Czy to z wymową, wykonywaniem ćwiczeń fizycznych, czy właśnie pisaniu, choć tyczy się to głównie najmłodszych. Dlatego inżynierowie, znając ograniczenia systemu szkolnictwa, opracowali specjalny system KIHT, który upraszcza proces nauki pisania.
System KIHT ma pełnić funkcję medium między nauczycielem, który nie może poświęcać wiele czasu swoim podopiecznym, a nimi właśnie
System KIHT jest o tyle wyjątkowy, że nie obejmuje pisania na ekranie. Z jego udziałem całe wyzwanie opracowania systemu do uczenia pisania nie jest wcale trudne, bo wystarczy tylko tablet graficzny, pióro cyfrowe i aplikacja ze stosownym algorytmem. Dlatego dzieło opracowane i ciągle rozwijane w ramach niemiecko-francuskiego projektu „Kaligo-based Intelligent Handwriting Teacher” (KIHT) jest takie ważne.
Sprowadza się bowiem do specjalnego długopisu, którym można pisać nie na tablecie, a na kartce, co wedle naukowców lepiej wpłynie na proces nauki i cały sens nauki pisania. System bazuje jednak ciągle na aplikacji Kaligo, która obejmuje wsparcie wspomnianego scenariusza pisania na tablecie. W ramach projektu KIHT porzucono tablet i cyfrowe pióro na kartkę i tradycyjny długopis, ale z wbudowaną jednostką IMU (specjalnym czujnikiem) oraz modułem Bluetooth.
Czytaj też: Zrobotyzowane ramię Z1 dla chińskich robotów od Unitree
Prowadzeni przez ćwiczenia pisania ręcznego aplikacji Kaligo uczniowie będą używać tego pióra do pisania pojedynczych liter na zwykłej kartce papieru. W trakcie pisania, IMU będzie śledzić położenie końcówki pióra, przesyłając dane do aplikacji, która z kolei określi, czy litera jest pisana poprawnie i poinformuje dziecko, jeśli pisze w niepoprawny sposób. Efekty prac będą mogli z kolei podejrzeć sami nauczyciele.