Reklama
aplikuj.pl

Ubisoft stosuje lekkie podejście RPG w Far Cry: New Dawn

Nowe mechaniki w starym nowym świecie

Ubisoft stosuje lekkie podejście RPG w Far Cry: New Dawn
Ubisoft stosuje lekkie podejście RPG w Far Cry: New Dawn

Far Cry: New Dawn nie będzie czymś w stylu „kopiuj-wklej” ze swojego poprzednika, czyli Far Cry 5, którego historia jest kontynuowana w nadchodzącej produkcji Ubisoftu. Jak poinformował reżyser kreatywny pracujący nad tą produkcją, deweloperzy zastosowali w jej przypadku tak zwane lekkie podejście RPG.

Oznacza to mniej więcej tyle, że gracze otrzymają znacznie więcej mechanik nawiązujących stylem do tytułów role-play, które mają na celu „wykreowanie większej głębi”. Osobiście jednak mam wrażenie, że nowości, na jakie decyduje się Ubisoft, są bardziej wypełniaczem, mającym na celu wprowadzenie większego nacisku na rozwój postaci, aniżeli „głębią”, ale może jestem zbyt krótkowzroczny?

Nowości sprowadzą się do systemu rang. Te będą obecne przy broniach, które będziemy produkować, a ich ranga „będzie użyteczna w walce z przeciwnikami, którzy również mają rangi”. Dodatkowo w grze znajdziemy swoją siedzibę, w której wzmocnimy naszą postać i zainwestujemy w jej ulepszenia. Wiecie – taki Batcave, ale w Far Cry.

Today’s Developer Q&A features #FarCryNewDawn creative director Jean-Sebastien Decant! @Battlesand from Twitter asked us „What game mechanics changed over Far Cry 5?” pic.twitter.com/TqhogYJhvf

— Far Cry New Dawn (@FarCrygame) 21 stycznia 2019

Zbieranie surowców, rozwój postaci i produkcja lepszej broni jest z kolei powiązana z systemem wrogich fortów. Po ich „wyczyszczeniu” gracz otrzyma możliwość albo wprowadzenia na ich teren swojej frakcji, albo opuszczenia ich, co zachęci „tych złych” do powrotu z lepszym wyposażeniem. Jak to jednak sprawdzi się w praktyce? Czas pokaże, choć zastanawia mnie, czy ktoś chętny na postapokaliptyczną przygodę w lutym wybierze Far Cry: New Dawn zamiast Metro Exodus. Premiera obu tych gier odbędzie się bowiem 15 lutego.

Czytaj też: Autor Metro 2033 ponownie o Andrzeju Sapkowskim

Źródło: PCGamer