BMW zakończy produkcję modelu i8 już w kwietniu, ale ten będzie towarzyszył nam jeszcze przez długi czas, jak np. teraz, kiedy zawalczył z Polestarem 1 i Porsche 911 Carrera
BMW i8 to naprawdę zgrabny, zelektryfikowany roadster, którego napędza 369 koni mechanicznych i 569 Nm momentu obrotowego prosto z turbodoładowanego silnika spalinowego R3 o pojemności 1,3 litra i dwoma silnikami elektrycznymi.
Czytaj też: Zdajecie prawo jazdy? Przez koronawirusa egzaminu niestety nie zaliczycie
Jak więc mający 7 lat na karku samochód wypadnie w porównaniu z innymi, dosyć nowymi samochodami sportowymi? Tak więc, zacznijmy od Polestara 1, czyli cacka napędzanego czterosuwowym silnikiem o pojemność 2 litrów w połączeniu z dwoma elektrycznymi. Wynik? 619 KM i 1001 Nm, ale jego prawie 900 kg większa waga mówi wszystko.
Ostatnim samochodem jest znana wszystkim Carrera, której waga opiewa w okolicy masy BMW i8, ale która jest nieco mocniejsza. 3-litrowy sześciocylindrowy silnik typu bokser zapewnia tutaj 379 KM i 441 Nm. Obejrzyjcie sam wyścig:
Czytaj też: Tesla Model 3 kontra Nissan GT-R Nismo i Camaro ZL1