Tym razem serwis Wccftech porozmawiał z Alvinem Liu z CD Projekt Red na temat Cyberpunka 2077 z technicznego punktu widzenia. Wcześniej poznaliśmy sprzęt, na którym ruszyło demo, a tym razem dowiedzieliśmy się, że zostało m.in. odtworzone w starym, dobrym Full HD.
Czytaj też: Cyberpunk 2077 na nowej generacji konsol – twórcy mają swój plan, którego się trzymają
Wiele już zostało powiedziane o Cyberpunk 2077 i zapewne kolejną solidną dawkę wiedzy dostaniemy dopiero po gameplayu, który ukarze się wszystkim podczas PAX West. Swoją drogą, wiecie, że powinniśmy go dostać wcześniej? Tak przynajmniej twierdzi sekretna wiadomość od Redów, ale to PAX West (1 września) potwierdził Marcin Momot. Wróćmy jednak do technicznych aspektów, bo na Alvin Liu na pytanie odnośnie implementacji Nvidia RTX w Cyberpunk 2077 odpowiedział, że:
Ray Tracing był włączony [w wersji demonstracyjnej]. Mowa dokładnie o technologiach Ray Traced, Sky Light i Ambient Occlusion. Jednak widziałem bardzo imponujące zrzuty ekranowe przedstawiające Nvidia RTX w akcji, więc wyraźnie pracujemy nad tym, ponieważ wyglądały bardziej imponująco niż to, co widzieliśmy w demie. Zwłaszcza w nocy i przy odbiciach neonowych. NVIDIA współpracuje z naszym studiem, aby kontynuować ulepszanie i wykorzystywanie tej technologii, podobnie jak przy Hairworks’ach w Wiedźminie 3.
Innymi słowy, ray-tracing w Cyberpunku będzie grał ogromną rolę i nic dziwnego. Dla Nvidii będzie to idealny pokaz swojej technologii. Zadziwiające jest jednak to, że wersja demonstracyjna rzeczywiście korzystała z tej technologii, a doniesienia z zamkniętych pokazów wskazywały jasno, że do najpłynniejszych gameplay nie należał. To jednak należy interpretować dwojako – z jednej strony optymalizacja jest zapewne na wczesnym poziomie, ale z drugiej… według specjalistów przy technologii Nvidia RTX nie ma wiele do roboty. Ot wskazujemy źródła światła, a algorytm robi resztę za nas.
Wspominam o tym nie bez przyczyny – wystarczy przypomnieć sobie obecność karty Titan RTX w sprzęcie Redów, która do najsłabszych oczywiście nie należy. Dlatego też dziwi mnie również odpalanie dema w rozdzielczości Full HD (1080p), ale na najwyższych detalach i z włączonym Nvidia RTX. Jeśli takie połączenie zjada potężną konfigurację, to… lepiej nie wysuwać wniosków. Gra trafi przecież na konsole obecnej generacji (zapewne bez ray-tracingu), więc wymagania na PC nie będą zapewne wygórowane.
Warto też wyciągnąć z tej rozmowy, że CD Projekt Red przygotował graficzny interfejs w 4K, a na dodatek opracował jakąś technologię, która świetnie radzi sobie ze skalowaniem go do niższych rozdzielczości. Swoją drogą, wszystkie screenshoty z gry są robione w rozdzielczości 4K, co zresztą widać powyżej ^.
Czytaj też: Ruszyła petycja związana z Cyberpunk 2077
Źródło: Wccftech