Khronos Group ogłosiło właśnie wsparcie ray tarcingu w swoim API Vulkan. Dzięki temu Vulkan staje się pierwszym otwartym i międzyplatformowym API wspierającym śledzenie promieni.
Ray tracing wprowadzony w Vulkan oparty jest o rozszerzenia Nvidi, ale dodane są one w znacznie mniejszym stopniu. RT jest też już dostępny w celu uzyskania informacji zwrotnych. Pierwsze sterowniki dla deweloperów są już wysyłane.
Vulkan RT składa się z rozszerzenia Vulkan, SPIR-V i GLSL. Niektóre z nich są tylko opcjonalne. Podstawowe rozszerzenie VK_KHR_ray_tracing wspiera budowę i zarządzanie ray przyspieszaniem sprzętowym, potoki modułu cieniującego RT oraz wbudowane zapytania dla wszystkich etapów modułu cieniującego.
Rozszerzenie VK_KHR_pipeline_library udostępnia możliwość dostarczenia modułów cieniujących, które można połączyć w całość. VK_KHR_deferred_host_operations umożliwia odciążenie intensywnych operacji sterowników. Ciekawe, kiedy na rynku pojawi się pierwsza gra Vulkan wspierająca ray tracing.
Czytaj też: Cooler Master GM27-CF i GM34-CW to nowe interesujące zakrzywione monitory