Nowy Tiguan 2021, czyli odświeżania Volkswagena ciąg dalszy

Nowy Tiguan 2021, czyli odświeżania Volkswagena ciąg dalszy

Wczoraj informowaliśmy o zdjęciach szpiegowskich VW Tiguan 2021, który występował na nich bez kamuflażu, a dziś Volkswagen zaskoczył nas premierą tego modelu.

Ten średniej wielkości crossover doczekał się słusznego odświeżenia, które czerpie garściami z nowego stylu Volkswagena zaprezentowanego w ramach Golfów 8. generacji. Nie zabrakło też całkowicie odnowionej kabiny i najnowszego sprzęt bezpieczeństwa oraz oczywiście technologii.

Tiguan 2021 wygląd

Sam w sobie Volkswagen Tiguan 2021 wygląda ostro i to prawdopodobnie dlatego, że ma wiele wspólnego wizualnie z najnowszym Golfem. Nowe elementy stylistyczne obejmują standardowe reflektory i tylne światła LED, większą kratkę, odważny napis „TIGUAN” na pokrywie bagażnika oraz nowy zderzak z większymi otworami wentylacyjnymi.

Pod względem stylizacji podstawowy wariant Tiguan S ma standardowe 17-calowe felgi, podczas gdy SE ma już 18-calowe, a SE R-Line 19-calowe. Najdroższy SEL R-Line może się już pochwalić 20-calowymi felgami oraz szeregiem ciemnych elementów charakterystycznych dla linii R Volkswagena.

Tiguan 2021 wnętrze i technologie

Większość znaczących zmian w odświeżeniu Tiguan ma jednak miejsce w kabinie. SUV ma nową wielofunkcyjną kierownicę, a także przeprojektowaną deskę z nowym ekranem dotykowym. Każdy z nowych Tiguanów jest wyposażony cyfrowy zestaw wskaźników w standardzie, a centralny ekran dotykowy infotainment napędza system MIB3.

Czytaj też: Prototyp Cadillac CT4-V Blackwing dostrzeżony w testach

Nowością jest pakiet bezpieczeństwa VW „Travel Assist”, dzięki któremu Tiguan zyskuje funkcję adaptacyjnego tempomatu oraz asystenta utrzymania pasa ruchu. Wyposażenie jest dostępne jako opcja w podstawowej wersji Tiguan, ale jest standardem w wydaniach średniej klasy.

Napęd i debiut Tiguan 2021

Po stronie napędu musimy (nie)stety liczyć na ten sam, co w zeszłym roku czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 litra z turbodoładowaniem. Ten nadal wytwarza moc na poziomie 184 koni mechanicznych i 300 Nm momentu obrotowego. Nie zabraknie też podkręconej wersji Tiguan R o mocy 315 KM i bardziej wydajnej hybrydy typu plug-in o mocy 241 KM.

Rynkowa premiera Tiguana 2021 w Europie ma mieć miejsce w przyszłym miesiącu, ale cen jeszcze nie znamy.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News