WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Wyścigowy miszmasz z Audi, Volkswagenem, Mercedesem i BMW

Wyścigowy miszmasz z Audi, Volkswagenem, Mercedesem i BMW

Zwykle wyścigi na prostej wzdłuż odcinka 402 metrów, czyli ćwierć mili dotyczą podobnych do siebie modeli, ale nie tym razem. Tym razem cztery kompletnie odmienne samochody na torze, to czysta zabawa w obstawianie.

Na torze w tym odcinku od CarWow spotkało się BMW M340i, Mercedes-AMG G63, Audi RS Q3 i Volkswagen T-Roc R. Jest to więc miks nadwozi, napędów i wagi, czyli połączenia, z którego trudno wyciągnąć faworyta.

Zacznijmy od wyposażonego w 4-litrowy silnik V8 Mercedesa-AMG G63, którego moc wynosi całe 585 koni mechanicznych. Waży przy tym całe 2550 kilogramów, będąc o całe 980 kg cięższym od VW T-Roc R, który ma dwa razy mniej cylindrów i prawie połowę mocy Merca, bo ta wynosi 300 KM.

Audi ma dodatkowy cylinder w stosunku do T-Roca, ale nie jest to już jednostka V, a rzędowy silnik o mocy 400 KM, co przy 1700-kg ciężarze nadaje mu pewną przewagę. wyposażony w rzędową piątkę, która wytwarza 400 KM przy wadze 1700 kg. Jest też BMW M340i w wydaniu kombi z 3-litrowym silnikiem sześciocylindrowym o mocy 374 KM.

Czytaj też: Wyścigowy Jaguar po przeróbce na Eagle Lightweight GT

Każdy z samochodów ma automatyczne skrzynie biegów i napęd na cztery koła, a ich wydajność jest porównywalna… przynajmniej chwile po starcie. W jednym z wyścigów (tym na ćwierć mili) zwycięzcą okazało się BMW z czasem 12,3 sekundy, a przegranym Audi o czasie 12,9 sekundy. Dalsze próby tylko pokazują, jak aerodynamika i waga przewyższa czystą moc.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News