Reklama
aplikuj.pl

Rywal Tesli, XPeng P7 zyskał znaczące ulepszenia autonomii

XPeng P7 zyskał znaczące ulepszenia autonomii, XPeng P7, ulepszenia XPeng P7, autonomia XPeng P7

Dziś jeden z rywali Tesli poczynił kolejne kroki, aby być jeszcze bardziej konkurencyjnym. Wszystko sprowadza się do tego, że XPeng P7 zyskał znaczące ulepszenia autonomicznego trybu.

XPeng P7 zyskał znaczące ulepszenia

W dniu premiery P7 był pojazdem elektrycznym o najdłuższym zasięgu na jednym ładowaniu produkowanym obecnie w Chinach. Oferował bowiem zasięg NEDC wynoszący 706 km. Jest przy tym dostępny w konfiguracjach z napędem na tylne koła (161 KM) i na wszystkie koła (263 KM), przy czym model z napędem na wszystkie koła jest również wersją o wysokiej wydajności 

Czytaj też: Samsung wyprodukuje nowe układy dla Tesli?
Czytaj też: Tesla Model Y w śnieżycy. Jak poradził sobie elektryczny crossover?
Czytaj też: Oficjalne porównanie Modeli Tesli pomoże Wam w wyborze

Podczas wejścia na rynek ten EV był zdolny do utrzymywania pasa ruchu nawet na ostrych zakrętach, samodzielnego parkowania, autopilota sterowanego nawigacją i rozpoznawania sygnalizacji świetlnej. Teraz jednak XPeng P7 zyskał znaczące ulepszenia w ramach aktualizacji XPilot 3.0 w publicznej wersji beta.

Ta wprowadziła system „Navigation Guided Pilot” (NGP), który zapewnia automatyczną zmianę pasów i wyprzedzanie z unikaniem kolizji, pozwalając kierowcy samodzielnie decydować, na których pasach najlepiej się poruszać. Teraz samochody P7 mogą rozpoznawać ograniczenia prędkości i odpowiednio się do nich dostosowywać, wjeżdżać i zjeżdżać z ramp autostradowych oraz przełączać się między autostradami.

Czytaj też: Dwudrzwiowy kabriolet z Modelu S Tesli
Czytaj też: Rzućcie okiem na rewolucyjne strukturalne baterie Tesli
Czytaj też: Oto nowy czujnik do samochodów Tesli

Rozpoznają też roboty drogowe, konstrukcje, pachołki drogowe, ciężarówki i pojazdy stacjonarne, ale tylko na autostradach. Miejski autopilot jest z kolei planowany na około 2022 rok (z XPilot 4.0). P7 może też wyświetlać to, co widzi wokół ciebie na wyświetlaczu deski rozdzielczej, gdy porusza się samodzielnie, pokazując z góry 360-stopniowy widok otoczenia z kamer, z nałożonymi na niego pojazdami, ograniczeniami prędkości, ostrzeżeniami dotyczącymi bezpieczeństwa i innymi informacjami.