Reklama
aplikuj.pl

XTI przekonfigurowało elektrycznego TriFan na hybrydowego diesla

TriFan 600, XTI TriFan, hybrydowy diesel TriFan

XTI Aircraft pracuje nad koncepcją TriFan eVTOL od co najmniej pięciu lat i chociaż wersja pasażerska nadal jest głównym celem, firma przedstawiła jego przerobiony wariant na hybrydowego diesla z myślą o transporcie.

TriFan 600 tylko dla towaru?

Wspomniany hybrydowy układ napędu dla nowej wersji TriFan będzie sprowadzał się do obecności 180 kW generatora diesla na pokładzie, który zapewniałyby energię pakietowi akumulatorów, zasilających trzy turbiny. Finalnie powstanie TriFan 600, mogący lecieć z ładunkiem o masie 227 kg na odległość 370 km z prędkością do nawet 555 km/h.

Czytaj też: Zauważono tajemniczy samolot, a lotnictwo USA nie przyznaje się do niego
Czytaj też: Rybie łuski trafią na samoloty? Ma to więcej sensu, niż myślicie
Czytaj też: Samoloty bez pilotów? Już wkrótce mogą wejść do użytku

Jedną z zalet tego projektu jest jego zdolność do oszczędzania energii poprzez startowanie i lądowanie na pasie startowym, o ile ten byłby dostępny. W innym wypadku transportowy TriFan 600 mógłby po prostu wylądować i wystartować pionowo, tracąc jednak przy tym sporo energii.

Czytaj też: Rolls-Royce postawił ważny krok w kierunku elektrycznych samolotów
Czytaj też: Tak kształtuje się przyszłość wodoru w lotnictwie. Samolot firmy ZeroAvia zakończył swój pierwszy lot
Czytaj też: Oto pasażerski samolot, który przebije barierę dźwięku

Finalnie hybrydowy diesel na TriFan 600 byłby bardziej wydajny, ale kosztem dalszego zanieczyszczenia środowiska. Dodatkowo jego 3-turbinowy układ sprawiłby, że firma mogłaby wykorzystywać go nie tyle do transportu ludzi, co towaru w formie bezzałogowego drona.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News