WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

EPA oceniła zasięg hybrydy Polestar 1. Jest źle

EPA oceniła zasięg hybrydy Polestar 1. Jest źle

Należąca do Volvo firma Polestar reklamowała swoją pierwszą wysokowydajną hybrydę plug-in zasięgiem do 150 km tylko na układzie elektrycznym. Testy EPA wykazały jednak coś znacznie innego.

Oficjalny wynik to tylko nieco ponad połowa tego, co początkowo obiecała firma, a dla przypomnienia była mowa o 150 kilometrach. Wchodząc w szczegóły, zasięg całkowity w elektrycznym trybie wynosi 83,7 km. To wynik doskonały dla hybrydy typu plug-in, ale nie na tle tego, co obiecała firma.

Ba, nie jest to nawet rekord, bo posiadająca mniejszy, bo 28 kWh akumulator (Polestar 1 ma 34 kWh) hybryda Karma Revero GT 2020 podrobiła się wyniku 98,2 km w teście EPA (via InsideEVs).

Czytaj też: Co wyjątkowego oferuje nowy limitowany McLaren 720S?

Kluczowym problemem z Polestar 1 wydaje się być zużycie energii, bo to w trybie EV sięga 361 Wh/km, co w połączeniu z pełnym bakiem zapewnia zasięg do 756 km na jednym tankowaniu i ładowaniu. W trybie hybrydowym Polestar 1 zjada 9 litrów na 100 kilometrów.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News