Połączenie wydajnego elektrycznego układu napędowego z nadwoziem typu SUV i crossover, to wyjątkowy pomysł na sukces. Takie połączenie nie tylko pozwala spełnić normy emisji, ale też zachęcić wielu klientów do kupna. Zwiastun elektrycznego Porsche Macan przypomina nam, że takiego połączenia Porsche właśnie potrzebuje.
Zapewne wiecie, że Porsche w ubiegłych latach nie radziło sobie najlepiej na rynku przez skupienie się na sportowych samochodach, które, choć są droższe, to trafiają do znacznie mniejszej liczby osób względem SUVów, czy crossoverów. Dlatego Porsche po wrzuceniu na rynek swoich dwóch SUVów (Cayenne, Macan) zaczęło odżywać pod kątem przychodów, co potwierdzają dane sprzedażowe z USA z 2019 roku, gdzie Porsche sprzedało aż 41668 SUVów, czyli ponad dwukrotnie więcej niż 19900 pozostałych samochodów sprzedanych.
Czytaj też: To odrestaurowane Porsche 911 przez Theon Design, to cudo samo w sobie
Zapotrzebowanie na te utylitarne, wysokojeżdżące pojazdy jest więc ogromne, a w dobie wszechobecnej elektryfikacji, firma chce pójść o krok dalej i z hybrydy przeskoczyć na w pełni elektrycznego Porsche Macan. Ten z czasem wyprze z rynku spalinową wersję, ale to odległa przyszłość, jako że dziś dopiero doczekaliśmy się nowego zwiastuna modelu, którego prototypy po raz pierwszy ponoć wyjeżdżają poza tereny testowe Porsche.
Co pokazuje zwiastun elektrycznego Porsche Macan?
Czytaj też: Najnowsza inwestycja Porsche w Rimac wyniosła ponad 320 mln zł
Oficjalne zdjęcia prosto od producenta ujawniają solidnie zakamuflowane samochody testowe, które zmierzają w kierunku niemieckiej sieci dróg publicznych w celu przeprowadzenia testów w świecie rzeczywistym. Co ciekawe, te egzemplarze zostały skonstruowane na podstawie dostępnych danych uzyskanych podczas wirtualnych symulacji, których to celem było stworzenie „najbardziej sportowego modelu w swoim segmencie”. Więcej na ten temat ma do powiedzienia Michael Steiner:
Trwają testy w prawdziwym środowisku – jeden z najważniejszych kamieni milowych w procesie rozwoju. Zanim całkowicie elektryczny Macan zostanie wprowadzony na rynek w 2023 roku, przejedzie około trzech milionów kilometrów testowych na całym świecie w różnych warunkach. Prototypy są w stanie wykorzystać doświadczenie zdobyte podczas niezliczonych poprzednich kilometrów testowych – przejechanych w wirtualnej przestrzeni.
– mówi Michael Steiner, członek zarządu Porsche ds. Badań i rozwoju
Czytaj też: Samochody będą niczym smartfony przez aktualizacje OTA? Porsche odpowiada
Porsche potwierdziło tym samym, że elektryczny Macan zostanie wprowadzony na rynek w 2023 roku i stanie się pierwszym modelem marki, który będzie oparty na platformie PPE (Premium Platform Electric). To jednak nie koniec nowych informacji, bo te możemy zaczerpnąć też z raportu serwisu Car and Driver, gdzie twierdzi się, że według Porsche elektryczny Macan uzyska znacznie lepszy zasięg niż Taycan na jednym ładowaniu. Mowa bowiem o zasięgu ponad 482 km, choć najlepszy pod tym kątem sedan może przejechać do 365 km wedle testów EPA.