Reklama
aplikuj.pl

GeForce GTX 1650 bez kodera Turing NVENC

Nvidia okroiła najtańszego GTX 1600

GeForce GTX 1650 bez kodera NVENC
GeForce GTX 1650 bez kodera NVENC

Wczoraj miała miejsce oficjalna premiera karty NVIDIA GeForce GTX 1650, czyli „okrojonego” Turinga, który powstał z myślą o prostych e-sportowych grach i z całą pewnością będzie zarówno najtańszym, jak i najmniej wydajnym modelem w całej ofercie firmy. Jak się okazuje, nie bez przyczyny.

GeForce GTX 1650 ma na swoim pokładzie nie tylko okrojony z wielu rdzeni CUDA rdzeń graficzny, ale też uboższy w nowości układ, odpowiadający bezpośrednio za treści i operacje związane z multimediami. Oczywiście w porównaniu do innych kart z serii GTX 1600, ale najgorsze w tym jest to, że NVIDIA próbowała najprawdopodobniej ukryć swoją oszczędność, nie wydając dokumentacji technicznej i nie ujawniając od razu tego, że silnik multimediów na GTX 1650 jest tym starszym.

Wszystko rozbija się o koder, a raczej brak tego najnowszego. Opracowany razem z architekturą Turing NVENC zastał tutaj zastąpiony starszym kodekiem z architektury Volta. Zapewne nieobeznani w temacie machną na to ręką… i poniekąd słusznie, ale należy pamiętać, że koder NVENC (obecny już na GTX 1660) jest o całe 15% wydajniejszy w porównaniu do tego starszego.

Cierpi na tym głównie wydajność podczas strumieniowania rozgrywki, co sprawia, że zainteresowani tym gracze powinni skierować swój wzrok na GTX 1660 i nie czekać nawet na premierę GTX 1650 Ti, bo ten zapewne również nie będzie mógł pochwalić się koderem NVENC.

Czytaj też: Test Gigabyte GeForce GTX 1650 Gaming OC

Źródło: Reddit