W tym tygodniu odwiedziny wysypiska w Dubaju, produkcja benzyny z powietrza, technologiczna rewolucja Forda Fiesty i nie tylko.
Obejrzyjcie jakie cacka leżą na wysypisku w Dubaju
Tak jak wysypiska w Niemczech są źródłem samochodów typu „Niemiec płakał jak sprzedawał”, tak te w Dubaju są przepełnione modelami, za które dalibyśmy się pokroić. Poniżej obejrzycie film, w którym YouTuberka zabiera nas na dosyć długą podróż.
W Zjednoczonych Emiratach Arabskich wszystko sprawia wrażenie bogatego i to udziela się nawet złomowi. Niektóre samochody rzeczywiście są w opłakanym stanie, ale inne wręcz przeciwnie. Więcej poniżej:
BMW chce produkować benzynę z powietrza
Co powiecie na produkcje benzyny z powietrza? To właśnie ma w planach BMW, które ogłosiło w tym tygodniu swoją inwestycję w Prometheus Fuels, nową firmę, która zamierza jeszcze w tym roku czerpać benzynę z nieoczekiwanego źródła. Pod kątem technicznym tamtejsi pracownicy chcą wdrożyć stary pomysł usuwania CO2 z powietrza i przekształcania go w „benzynę o niskiej zawartości węgla”.
Oczywiście takie coś wymaga energii, dużo energii, a dokładniej mówiąc tak dużo, że spalanie tej „powietrznej benzyny” zapewni zdecydowanie mniej energii w przełożeniu na tę, którą tego typu benzyna zapewni. Niestety szczegóły inwestycji i planów produkcyjnych nie zostały ujawnione.
Mercedes-AMG CLA 35 i 45 z nowymi aerodynamicznymi dodatkami
Mercedes w dążeniu do dalszego wyciskania wszystkiego co najlepsze z modelu CLA 35 i CLA 45 w wydaniu AMG stworzył dla nich nowy pakiet aerodynamiczny. Tę pracę producent podjął po to, aby zwiększyć siłę docisku modeli CLA. Jednak pomimo wzrostu wydajności, nowe dodatki aerodynamiczne stanowią również uzupełnienie i tak ostrej już estetyki Mercedesa.
Pakiet zapewnia nowy przedni rozdzielacz, dopracowane tylne otwory wentylacyjne i nowy tylny dyfuzor. Klienci mogą też zdecydować się na odpicowaną wersje tego pakietu, która dodaje tylne skrzydło.
Ford Fiesta już z łagodną hybrydą
Jeśli mieliście w planach kupno nowej Fiesty, to powinniście się zainteresować jej najnowszym wariantem. Ford dodał do niej bowiem układy napędowe z łagodną hybrydą, które oznaczają nie tylko niższe spalanie i emisje, ale również wyższy komfort jazdy.
Ta łagodna hybryda bazuje na 48-woltowym systemie energetycznym, który zbiera tę energię, która normalnie byłaby tracona podczas zwalniania. Ją wykorzystuje do wspomagania silnika spalinowego, kiedy już nadejdzie czas, aby ruszyć.
Powody (nie)rentowności większości elektrycznych samochodów
Jak to jest z opłacalnością elektrycznych samochodów i tym, dlaczego ich ceny są ciągle tak wysokie? Na to pytanie odpowiada Lux Research, choć w naszym guście tamtejsi analitycy nie wzięli pod uwagę wszystkiego. W skrócie jednak – większość EV jest ciągle nierentowna, ale…
… ale zgodnie z prognozą, sytuacja ma się stopniowo poprawiać aż do momentu, w którym to, EV zajmą większość sprzedaży samochodów. Ma to nastąpić w ciągu 15-20 lat. Lux Research wyjaśnia, że jednym z głównych sposobów rozwiązania tego problemu będzie dzielenie się platformami EV i „bardziej wydajnymi projektami pojazdów elektrycznych”.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News