Firma Cyan Racing postanowiła stworzyć klasyczne Volvo, które zaklęła w swoim wyjątkowym modelu Volvo P1800 Cyan. Potencjalna sprzedaż większej liczby tych cacek jest możliwa, ale klienci muszą wiedzieć, że to nie tanie rzeczy.
Volvo P1800 Cyan nawiązuje do wspaniałej stylistyki klasycznego szwedzkiego coupe, a swoją moc czerpie z czterocylindrowego silnika o pojemności 2 litrów z turbodoładowaniem. Ten generuje 413 koni mechanicznych i 455 Nm momentu obrotowego i pochodzi prosto z wyścigowego Volvo S60 TC1.
Pięciobiegowa manualna skrzynia biegów w tym samochodzie przekazuje moc na tylne koła przez wał napędowy z włókna węglowego. Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, poprawiający moment obrotowy, poprawia również przyczepność. Jednak ten projekt ma okropne braki w systemach wspomagających kierowcę.
Podczas gdy P1800 Cyan wygląda jak oryginalny szwedzki model z lat 60. XX wieku, Cyan Racing postanowiło poszerzyć rozstaw osi i zmienić układ szyb. Z kolei połączenie włókna węglowego i stali o wysokiej wytrzymałości w nadwoziu i podwoziu znacznie poprawia sztywność konstrukcyjną samochodu sprzed dziesięcioleci, utrzymując wagę na poziomie 990 kilogramów.
Czytaj też: Czym będzie Nissan Z Proto 2021? Mamy zwiastun!
P1800 Cyan ma odnowione zawieszenie, a w tym regulowane w dwóch kierunkach amortyzatory (via Motor1). Za jego 18-calowymi kutymi felgami o iście sportowym mocowaniu z oponami Pirelli P Zero znajdują się z kolei czterotłoczkowe hamulce, które nie mają wspomagania ani ABS.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News