W tym tygodniu debiut zaliczył ważny dla Nissana koncept, ale też coś luksusowego i nieco bardziej konsumenckiego. Nie zabrakło też wglądu w przyszłość motoryzacji.
Czy to kierownica przyszłości? Nagroda zdaje się to potwierdzać
Koncepcyjna Origo Steering Wheel, czyli dosyć futurystyczna kierownica zaprojektowana przez fińskie konsorcjum powstała po to, aby okiełznać coraz liczniejsze technologie i gadżety w samochodzie.
W skrócie, ta nowoczesna kierownica ma za zadanie sprawić, żeby kierowcy nieustannie trzymali swoje dłonie na niej. Jak tego dokona? To proste. Łączy bowiem w sobie znajome, dotykowe, trójwymiarowe powierzchnie, z pomocą których ponoć łatwo ustawiać wszystko samymi kciukami.
Oto Nissan Z Proto, czyli nowy kultowy sportowy Nissan
Tak jak oczekiwaliśmy, Z Proto to jedynie prototyp, który ma za zadanie nakreślić nam to, jak będzie wyglądał następca 11-letniego już modelu 370Z. Koncept cieszy oko stylem retro, zmodernizowanym wnętrzem i silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem pod maską.
Chociaż Nissan Z Proto to tylko koncepcja, ale spodziewamy się, że wersja produkcyjna pojawi się pod koniec przyszłego roku jako model na 2022 rok modelowy, czerpiąc garściami z powyższego modelu.
Luksus w nowym wydaniu, czyli Bentley Continental GT Mulliner
Nie tak dawno świętowaliśmy oficjalny debiut Bentley Bentayga Speed 2021, a dziś możemy rzucić okiem na Continental GT Mulliner, który w pełnej krasie zadebiutuje podczas Salon Prive już 22 września.
Model będzie można zamawiać w październiku, a dostawy rozpoczną się w przyszłym roku. Wtedy to na ulice wyjedzie GT Mulliner z szeregiem ulepszeń oraz nowym wyglądem, który na przodzie zyskał bardziej stylowego wykończenia „diamentowej” osłony czterech wlotów powietrza, które oprócz pary okrągłych świateł, zajmują znaczną cześć konsoli.
Nowy Hyundai Tucson już z nami. Można powiedzieć, że zachwyca światłami
Hyundai ujawnił swój model Tucson, na którego Europa nieco poczeka, ale który już w tym miesiącu zadebiutuje w Korei Południowej, jako cacko na 2021 rok modelowy.
Nowy Tucson, to udoskonalenia na każdym froncie, a przede wszystkim, bagatela, na froncie, gdzie znalazła się imponująca kratka zintegrowana po lewej i prawej stronie ze światłami do jazdy dziennej.
Po stronie układu napędowego standardem w Hyundai Tucson na 2022 rok modelowy (tak powinien bowiem zadebiutować w Europie) będzie 2,5-litrowy silnik rzędowy z czterema cylindrami.
Samochody przyszłości BMW będą w stanie “czuć” drogę
Była kierownica przyszłości, to teraz nadszedł czas na to, jak w przyszłości będziemy „czuć” samochód. Nie jest to wcale fantastyka, bo to tak naprawdę jeden z najważniejszych aspektów jazdy, który poprawia sterowność i pozwala cieszyć się jazdą. BMW najwidoczniej wie o tym doskonale.
W celu poprawy obsługi oraz osiągów swoich samochodów, BMW nawiązało współpracę handlową z Tactile Mobility. Dzięki temu partnerstwu nowe modele BMW ponoć już za rok będą dosłownie „wyczuwać” drogę i warunki nawierzchni, dopasowując do niej w czasie rzeczywistym szereg swoich podzespołów.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News